آفتاب

مذاکره اشتاین مایر و بارزانی در مورد کمک نظامی آلمان به کردهای عراق

مذاکره اشتاین مایر و بارزانی در مورد کمک نظامی آلمان به کردهای عراق

برلین - ایرنا - «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با ˈمسعود بارزانیˈ رییس اقلیم کردستان عراق، پیرامون تقاضای کردها برای ارائه کمک های نظامی به این منطقه گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آلمان ( د.پ.آ)، اشتاین مایر روز سه شنبه طی گفت و گو با بارزانی در خصوص کمک های آلمان به مقامات محلی کردستان عراق برای مقابله با پیشروی های گروه تروریستی داعش در این منطقه تبادل نظر کرد.

در خبر منتشر شده از سوی وزارت امورخارجه آلمان در این رابطه، به جزئیات بیشتری از محور گفت و گو های اشتاین مایر و بارزانی اشاره ای نشده است.

این رسانه آلمانی همچنین از دیدار ˈاورسولا فان درلاینˈ وزیر دفاع آلمان با ˈمایکل فالونˈ همتای انگلیسی خود در برلین با موضوع کمک نظامی به کردهای عراق خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزرای دفاع آلمان و انگلیس در دیدار امروز بعداز ظهر خود قرار است درخصوص نحوه ارائه کمک های نظامی به منطقه کردستان عراق بحث و گفت و گو کنند.

موضع رسمی دولت آلمان در پاسخ به تقاضای کمک نظامی رییس اقلیم کردستان عراق تاکنون مخالفت با ارسال تجهیزات نظامی و تنها ارائه کمک های بشردوستانه و پشتیبانی بوده است.

براساس گزارش رسانه ها، اما رایزنی هایی در وزارت امور خارجه آلمان درحال انجام است تا برلین کمک های نظامی را به کردهای عراق برای مقابله با داعش ارسال کند.

ˈکارل گئورگ ولمانˈ نماینده حزب حاکم دموکرات مسیحی در مجلس آلمان از جمله سیاستمداران دولتی است که خواستار ارسال سلاح به کردستان شده و از انجام رایزنی ها در دولت برای این منظور خبر داده است.

اروپام*4* 456* 1701**1485** 1337
کد N441379

وبگردی