آفتاب

اسلام ستیزی در آلمان/ یک مسجد درحال ساخت در برلین به آتش کشیده شد

اسلام ستیزی در آلمان/ یک مسجد درحال ساخت در برلین به آتش کشیده شد

برلین - ایرنا - گروه های تندرو و افراطی در آلمان درپی اقدامات اسلام ستیزی خود، یک مسجد درحال ساخت در یکی از مناطق مهاجرنشین شهر برلین را به آتش کشیدند.

روزنامه تاگس اشپیگل نوشت،در این اقدام اسلام ستیزانه که آخرین ساعات دوشنبه شب در منطقه مهاجرنشین کرویتس برگ شهر برلین انجام شده است، مسجد مولانا که از مدتی قبل عملیات ساخت آن اغاز شده به آتش کشیده شد.

به گزارش کارشناسان آتش نشانی برلین، هیچ موردی از نقص فنی احتمالی برای وقوع حریق در این مسجد مشاهده نشده و احتمال عمدی بودن این آتش سوزی بسیار بالا است.

آتش سوزی به حدی گسترده بوده که تعدادی از ساختمان های مجاور مسجد نیز مجبور به تخلیه واحد مسکونی خود شدند اما خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشته است.

شهر برلین در چهار سال گذشته شاهد بیش از 10 مورد آتش سوزی در مساجد و مراکز اسلامی بوده که از این تعداد، بزرگترین مسجد برلین به نام ˈشه لیکˈ تاکنون 4 بار از سوی تندروهای افراطی و اسلام ستیز با پرتاب مواد آتش زا مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده است.

رهبران مسلمان آلمان بارها نگرانی عمیق خود را از اقدامات اسلام ستیزانه و حمله به مساجد و مراکز اسلامی اعلام کرده و تشدید اقدامات امنیتی در حفاظت از این مراکز را خواستار شده اند.

دولت محافظه کار آنگلا مرکل اما همیشه سعی در کمرنگ نشان دادن اقدامات اسلام هراسانه و اسلام ستیزانه در این کشور داشته ،به طوری که تاکنون مراکز مسوول هیچ آمار جداگانه ای از این اقدامات گروه های افراطی منتشر نکرده است.

اروپام*4* 456* 1701 **1561**5981
کد N441339

وبگردی