آفتاب

هیات رژیم صهیونیستی برای بررسی طرح نهایی آتش بس به تل آویو بازگشت

هیات رژیم صهیونیستی برای بررسی طرح نهایی آتش بس به تل آویو بازگشت

تهران - ایرنا - هیات رژیم صهیونیستی که برای مذاکره به منظور برقراری آتش بس دایم در غزه به قاهره سفر کرده بود، روز سه شنبه به منظور بررسی طرح توافق نهایی به تل آویو بازگشت .

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ˈالمیادینˈ، روزنامه صهیونیستی ˈمعاریوˈ به نقل از منابع فلسطینی نوشت: قرار است امروز دیدار مهم و حساسی در قاهره برگزار شود که در آن فرصتهای دستیابی به توافق آتش بس دایمی میان طرفهای ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی، جلسه ای که قرار بود ˈبنیامین نتانیاهوˈ با کابینه این رژیم امروز به منظور بررسی گفت و گوهای قاهره در خصوص برقراری آتش بس برگزار کند، به دلایل نامعلومی لغو شد.

روزنامه صهیونیستی ˈیدیعوت آحارانوتˈ مدعی شد: بر اساس توافقی که در قاهره بین دو هیات فلسطینی و اسراییلی صورت گرفته ، اسراییل با ورود مایحتاج عمومی به غزه و گسترش تدریجی مساحت اختصاص یافته برای صیادان فلسطینی و ورود مصالح ساختمانی تحت نظارت اسراییلی ها و انتقال مبالغی به منظور پرداخت حقوق ماهیانه فلسطینیان در غزه از سوی یک طرف ثالث، موافقت کرده است .

به نوشته آحارانوت، رژیم صهیونیستی همچنین با افزایش تعداد کامیونهای حامل مایحتاج عمومی به غزه و ارایه تسهیلات در خصوص رفت و آمد افراد و همچنین با طرح مصر در باره بازگشایی گذرگاه ˈرفحˈ موافقت کرده است .

بر اساس این گزارش، اما هنوز درباره مسایل مربوط به بندر و فرودگاه و آزادسازی اسرا ه توافقی بین طرفین بدست نیامده است .

رسانه های رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: هیات اسراییلی شرکت کننده در مذاکرات قاهره به منظور مشورت به فلسطین اشغالی بازگشته است و انتظار می رود تا عصر امروز بار دیگر جهت ادامه مذاکرات به مصر بازگردد.

از سوی دیگر روزنامه معاریو به نقل از منابع فلسطینی نوشت: اعضای هیات فلسطینی بر دستیابی به نتیجه ای در مذاکرات و اعلام توافق تا پایان امشب اصرار دارند.

از سوی دیگر ˈعزام احمدˈ رییس هیات فلسطینی در گفت و گوهای آتش بس اعلام کرد: دولت ˈائتلاف ملی فلسطینˈ و تشکیلات خودگردان مسوولیت اجرای توافقات به عمل آمده در گفت و گوهای قاهره را برعهده دارند.

وی افزود: ما همه مسایل را در کانال خود قرار خواهیم داد و در صورت دستیابی به توافق، تشکیلات خودگردان مسوولیت اجرای آن و نظارت بر بازسازی غزه را برعهده خواهد گرفت.

ˈعزت الرشقˈ عضو دفتر سیاسی ˈجنبش حماسˈ نیز گفت که این جنبش با بازسازی غزه توسط تشکیلات خودگردان اگر بر اساس مشارکت صورت گیرد، مخالفتی ندارد.

از سوی دیگر ˈداوود شهابˈ سخنگوی ˈجنبش جهاد اسلامیˈ تاکید کرد: مقاومت نسبت به جانفشانی های فلسطینیان در نوار غزه وفادار خواهد ماند.

شهاب در گفت و گو با شبکه المیادین اظهار داشت: مقاومت در مذاکرات قاهره به هیچوجه از دو موضوع توقف هر گونه اقدام تجاوزکارانه و پایان دادن به محاصره غزه صرف نظر نخواهد کرد.

در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پنج هفته گذشته دستکم دو هزار غیرنظامی فلسطینی شهید شدند.

خاورم ** 1487 **1651
کد N441164

وبگردی