آفتاب

نماینده مجلس: کلیت قانون احزاب به تصویب رسید

نماینده مجلس: کلیت قانون احزاب به تصویب رسید

کرج- ایرنا- نایب رییس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: خانه ملت کار خود را در زمینه تصویب کلیت قانون احزاب به اتمام رسانده است .

ˈمحمد جواد کولیوندˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کلیت این طرح با 22ماده به تصویب رسیده که 13 ماده آن با اصلاحاتی در صحن علنی مجلس تصویب شد.

وی با بیان اینکه دولت پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح را به مدت سه ماه داده است، افزود: قرار است دولت در این زمینه لایحه ای ارائه دهد و مجلس نیز این موضوع را پذیرفته است .

کولیوند گفت: البته وزیر کشور در این زمینه پیشنهاد تشکیل شورایی با حضور دولت، مجلس و احزاب را ارائه کرده که در دست بررسی است.

نماینده مردم کرج با اشاره به اینکه از سال 61 تا امسال هیچ اصلاحی در قانون احزاب انجام نشده بود، گفت: قانون قبلی احزاب کارایی لازم را ندارد .

وی اضافه کرد: از 30 حزب برای اینکه این قانون با متغیرهای روز هماهنگ شود، دعوت شد و این حزب ها از بین خود شش حزب را انتخاب کردند.

کولیوند با بیان اینکه احزاب در قانون جدید طبقه بندی شده اند، ادامه داد:حزب ملی، استانی و شهرستانی از جمله طبقه بندی های اعمال شده عنوان کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس یادآورشد: برای مثال حزب ملی در یک سوم استانها دفتر دارد و مجامع عمومی آن نباید از 300 نفر کمتر باشد و در قانون جدید احزاب بحث های مالی حزب ها نیز شفاف شده است.ک/3

2818/ 691/ 605
کد N441030

وبگردی