آفتاب

وزیر انرژی ترکیه: تهدیدهای تروریستی داعش را جدی نمی گیریم

وزیر انرژی ترکیه: تهدیدهای تروریستی داعش را جدی نمی گیریم

آنکارا - ایرنا - ˈتانر یلدیزˈ وزیر انرژی ترکیه گفت: آنکارا تهدیدهای تروریستی گروه ˈداعشˈ درباره انهدام سد ˈآتاترکˈ و انجام حمله به استانبول را جدی نمی گیرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈکانال آˈ ترکیه، وزیر انرژی این کشور در پی انتشار خبری به نقل از سخنگوی گروه تروریستی و تکفیری داعش مبنی بر حمله به استانبول و تاسیسات زیربنایی ترکیه، عنوان کرد.

به نوشته رسانه های ترکیه، سخنگوی گروه تروریستی داعش پیشتر گفته بود، در صورتی که ترکیه به مهار آب رود ˈفراتˈ پشت سد آتاترک در جنوب شرقی این کشور ادامه دهد و مانع جریان آب به سوی مناطق تحت کنترل داعش در عراق شود، به استانبول حمله خواهد کرد.

تانر یلدیز در پاسخ به سووال خبرنگاران در این باره گفت: ترکیه سیاست های خود را در زمینه انرژی راسا اجرا می کند و تهدیدهای تروریستی گروه داعش را جدی نمی گیرد .

وی با تاکید بر اینکه، آنکارا در این مورد بغداد را مخاطب خود درباره مسایل مربوط به آب رود فرات می داند، افزود: سد آتاترک در حال حاضر 1200 مگاوات برق تولید می کند. سد آتاتور در سال 1990 میلادی بر روی رود فرات احداث شده است.

ترکیه در دهه 1990 میلادی با تاسیس چندین سد در مناطق جنوب شرقی این کشور، جریان آب رودخانه های ˈدجلهˈ و فرات به سوی عراق و سوریه را مهار کرد.

این اقدام ترکیه در دو دهه گذشته موجب اعتراض عراق و سوریه نسبت به سهمیه آبی شد که ترکیه اجازه می دهد به سوی کشورهای یاد شده، جریان یابد.

خاورم ** 2010**1651
کد N440581

وبگردی