آفتاب
روزنامه الشروق:

کشورهای حاشیه خلیج فارس حامی مالی داعش، دامس و القاعده است

کشورهای حاشیه خلیج فارس حامی مالی داعش، دامس و القاعده است

یک روزنامه تونسی در گزارشی اعلام کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس حامی مالی تروریست های داعش، دامس(گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در مغرب و لیبی) و القاعده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الشروق تونس در گزارشی اعلام کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس گروه هایی همچون داعش، دامس و القاعده را حمایت مالی می کنند.

در این گزارش آمده است: کارشناسان امنیتی بین المللی درباره امتداد نفوذ داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه هشدار داده اند به ویژه این هشدارها پس از نفوذ داعش به مناطق جدید عراق شدت بیشتری پیدا کرده است.

در ادامه گزارش گفته شده است: داعش در کنار جبهه النصره وارد درگیری با ارتش لبنان در مرزهای لبنان و سوریه شده است و هدف آن تلاش برای ورود به لبنان است و این در حالی است که دولت اسلامی موسوم به گروه دامس در مغرب و لیبی متولد شده است.

در این گزارش اعلام شده است: آمریکا کشورهای حاشیه خلیج فارس را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده است اما مستقیما به نام این کشورها اشاره ای نکرده است. بنا بر اعلام الشروق، واشنگتن هشدار داده است که کمک های مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس داعش را به خطرناکترین گروه تروریستی در جهان تبدیل خواهد کرد.

کد N440538

وبگردی