آفتاب

چند خبر از برنامه‌های دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع)

چند خبر از برنامه‌های دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع)

دبیر جشنواره سراسری شعر رضوی از اعلام اسامی داوران بیستمین جشنواره‌ی سراسری شعر رضوی در دو بخش خبر داد و گفت: شاعران برجسته کشور داوران این دوره از جشنواره هستند.

دبیر جشنواره سراسری شعر رضوی از اعلام اسامی داوران بیستمین جشنواره‌ی سراسری شعر رضوی در دو بخش خبر داد و گفت: شاعران برجسته کشور داوران این دوره از جشنواره هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: پس از بررسی دوره‌های قبلی جشنواره و مشورت با شورای مشورتی و سیاستگذاری شعر و ادب استان کرمان، داوران این جشنواره در دو بخش شعر رضوی و شعر با موضوع آزاد انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در بخش شعر با موضوع رضوی، دکتر محمدرضا سنگری، محمدرضا عبدالملکیان و قادر طراوت‌پور، داوری بیستمین جشنواره‌ی سراسری شعر رضوی را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: همچنین در بخش شعر با موضوع آزاد، مهدی صمدانی، محمدعلی جوشایی و محمدسعید میرزایی، داوری آثار را انجام خواهند داد.

دبیر بیستمین جشنواره‌ی سراسری شعر رضوی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم با هر شش داور جشنواره صورت گرفته است، گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار در 25 مردادماه جاری، آثار به صورت تفکیک‌شده و کدگذاری‌شده، برای بررسی و قضاوت، به داوران هر بخش سپرده خواهد شد.

فلاح گفت: آیین اختتامیه‌ی بیستمین جشنواره‌ی سراسری شعر رضوی، برای معرفی و تقدیر از برگزیدگان، هم‌زمان با دهه‌ی کرامت، دهم شهریورماه در کرمان برگزار می‌شود.

براساس فراخوان این جشنواره، بیستمین جشنواره‌ی سراسری شعر رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در دو بخش موضوع رضوی (شخصیت و ابعاد مختلف زندگی حضرت امام رضا(ع)) و موضوع آزاد و با تفکیک قالب‌های شعر کلاسیک و شعر نو برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش حداکثر ۲ اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

شاعران کشور برای شرکت در این جشنواره می‌توانند فایل متن آثار خود را تا 25 مردادماه جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی WWW.kermanrazavi.ir بفرستند.

کانون خبرنگاران رضوی در بوشهر راه اندازی شد

مسئول دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری مشاعره رضوی بوشهر از راه اندازی کانون خبرنگاران رضوی در این استان خبر داد.

فریماه بوشهری افزود: با توجه به اینکه جشنواره مشاعره رضوی در سطح سراسری فعالیت می‌کند از خبرنگاران سراسر کشور جهت عضویت در این کانون دعوت به همکاری می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران جهت عضویت در این کانون می‌توانند با شماره 07712532660 تماس حاصل فرمایند.

وی ادامه داد: همان میزان که حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) خادمان بسیاری دارد که عاشقانه به ساحت امام هشتم خدمت می‌کنند، اهالی رسانه نیز ارادت و دلدادگی‌شان را در قالب آثار رسانه‌ای بروز و ظهور می‌دهند.

وی افزود: خادمان رسانه‌ای رضوی در عرصه‌ای وسیع، پرمخاطب و تأثیرگذار می‌توانند فرهنگ و سیره رضوی را در جامعه نهادینه سازند.

بوشهری اظهار کرد: تاکنون از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ رضوی و شناساندن ابعاد مختلف زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به اقشار مختلف جامعه بهره لازم برده نشده است و باید در این مسیر تلاش بیشتر صورت گیرد.

بوشهری ابراز امیدواری کرد مدیران مسئول پایگاه‌های خبری، مطبوعات و خبرنگاران با عضویت در این کانون، دبیرخانه جشنواره مشاعره رضوی را در انجام وظایف اطلاع رسانی خود یاری رسانند.

مسئول دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری مشاعره رضوی خاطرنشان کرد: بزودی نشست اولیه کانون برگزار و به تمامی اعضا ابلاغیه تقدیم خواهد شد.

بر اساس این گزارش نهمین جشنواره سراسری مشاعره رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت به میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

ارسال 370 اثر به دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اشلامی فارس از برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی رضوی در فارس در دهه کرامت سال جاری خبر داد.

احمد همتی، با بیان این مطلب افزود: در کل کشور برنامه‌های خاصی در دهه کرامت برگزار می‌شود که در استان فارس نیز برای دهه کرامت فعالیت‌های ویژه‌ای پیش بینی شده است.

دبیر جشنواره سراسری هنرهای تجسمی رضوی گفت: در ایام دهه کرامت آثار رسیده به این دوره از جشنواره در چهار نگارخانه در شیراز در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره استانی شعر رضوی به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس از دیگر برنامه‌های ویژه استان فارس در دهه کرامت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از دعوت معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برای حضور در آیین مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی رضوی خبر داد.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگ و معارف دینی برای گروه‌های مختلف سنی از کودکان تا دانشجویان با همکاری حوزه‌های علمیه در طول دهه کرامت برگزار می‌شود.

همتی ادامه داد: پیاده روی در مسیر عبور امام رضا(ع) در اقلید که رویکرد ورزشی دارد و برنامه‌های فرهنگی که در نمایشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود از جمله برنامه‌های این دهه است.

وی اعلام کرد: تاکنون 370 اثر شامل پوستر، نقاشی، نشانه و مجسمه سازی از 19 استان کشور به جشنواره سراسری هنرهای تجسمی رضوی ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با اهل بیت به خصوص امام رضا(ع) در جهت تاثیرگذاری بر زندگی مردم، هر ساله هنرمندان از سراسر کشور آثار خود را به این جشنواره ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط مردم با سومین حرم اهل بیت(ع) انگیزه اصلی برگزاری دهه کرامت است، گفت: برنامه‌های این دهه با تولد حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و ششم ذی القعده نیز که روز گرامیداشت احمد بن موسی(ع) است این دهه ادامه می‌یابد و یازدهم این ماه نیز میلاد امام رضا (ع) است که با آن، دهه کرامت خاتمه می‌یابد.

بر اساس این گزارش دوازدهمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به میزبانی استان اردبیل همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N440508

وبگردی