آفتاب

کابوس جنگ غزه دست از سر سربازان رژیم صهیونیستی برنمی‌دارد

کابوس جنگ غزه دست از سر سربازان رژیم صهیونیستی برنمی‌دارد

منابع پزشکی رژیم صهیونیستی فاش کردند: سربازان اسرائیلی که در جنگ غزه حضور داشتند به خاطر دیدن تصاویر جنگ از آسیب‌های روحی سخت و کابوس‌های آزار دهنده رنج می‌برند و برای اینکه بتوانند بخوابند مجبورند تا از مواد مخدر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری والا، منابع پزشکی اعلام کردند، سربازان رژیم صهیونیستی علاوه بر صدمات جسمی که در جنگ و درگیری با مردم غزه به آن‌ها وارد شده از مشکلات و آسیب‌های روحی شدیدی نیز رنج می‌برند.

این پایگاه خبری اعلام کرد: هرچند که مشخص نیست عملیات نظامی "صخره سخت" چه زمانی به پایان می‌رسد اما برای سربازانی که آسیب دیده‌اند جنگ دیگری آغاز شده که آن جنگ بازپروری روحی از صدماتی است که به آنان وارد شده است.

پزشکان معالج این سربازان اعلام کردند: نیروهای پزشکی متخصص در بازپروری‌ روحی و اجتماعی در حال معالجه سربازان آسیب دیده هستند.

"بن نیر" یک پزشک اسرائیلی گفت: واجب است علاوه بر معالجه جسمی این سربازان مشکلات روحی آن‌ها نیز درمان شود چرا که سربازان از مشکلات جدی روحی رنج می‌برند و تیم پزشکی ما به شکل کامل در حال معالجه آنان است.

این پایگاه خبری به نقل از خانواده‌های سربازان اعلام کردند که "فرزندان ما به علت دیدن صحنه‌های فجیع جنگ دچار آسیب روحی شدید شده‌اند و ناچار برای آرام کردن خود از مواد آرام بخش استفاده می‌کنند و شب‌ها و روزها نیز کابوس می‌بینند."

"دانا مرگلیت"، پروفسور اسرائیلی نیز اظهار کرد: باید سربازان را برای معالجه به مکان‌هایی امن و به دور از خطر ببریم چرا که آنان به دلیل آسیب‌های وارد شده قادر به کنترل رفتار خود نیستند.

انتهای پیام

کد N440155

وبگردی