آفتاب

صلیب سرخ جهانی: غیرنظامیان شرق اوکراین به کمک‌های فوری‌ نیاز دارند

صلیب سرخ جهانی: غیرنظامیان شرق اوکراین به کمک‌های فوری‌ نیاز دارند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نگرانی شدید خود را نسبت به تعداد زیادی از غیرنظامیان نیازمند کمک فوری و حفاظت به خاطر درگیری‌ها در شرق اوکراین ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "لوران کورباز"، رئیس عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در اروپا و آسیای مرکزی در بیانیه‌ای گفت: ضرورت دارد که هر چه سریعتر کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در لوهانسک و سایر نواحی در شرق اوکراین ارسال شود، مناطقی که طی چند هفته گذشته شاهد افزایش حملات هستند. اوضاع در این نواحی بحرانی است و هزاران تن بدون دسترسی به غذا، آب آشامیدنی، برق و خدمات بهداشتی هستند.

در پاسخ به جدیدترین طرح مقام‌های فدراسیون روسیه در سپردن امور کمک‌های بشردوستانه به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، این کمیته آماده تسهیل عملیات کمک رسانی به مردم در نواحی شرقی اوکراین است.

روز دوشنبه مقام‌های این کمیته با مقام‌های کی‌یف و مسکو دیدار کردند و مدارکی را که برای همکاری بنیادی بی‌طرفانه، مستقل و منصفانه موجود است، با این مقام‌ها به اشتراک گذاشتند. این مدارک شامل توافق تمام گروه‌ها در اعطای مجوز به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای ارسال کمک‌ها با توجه به اولویت‌های همکاری بنیادی است.

این کمیته به تمام طرفین درگیر تاکید کرد تا ضرورت و تعهد مربوط به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در شرق اوکراین را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

کد N440045

وبگردی