آفتاب

مخالفت آلمان با ارسال تجهیزات نظامی برای نیروهای کرد عراق

مخالفت آلمان با ارسال تجهیزات نظامی برای نیروهای کرد عراق

تلویزیون دولتی آلمان گزارش داد، برلین صراحتا ارسال سلاح به نیروهای کرد عراقی را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "استفن زیبرت"، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد: بنابر اولویت‌های دولت برلین، آلمان به تامین سلاح‌ برای مناطق درگیر ارسال نمی‌کند.

یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه آلمان نیز گفت: برلین در حال حاضر بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به عراق تمرکز دارد و متعهد شده تا 4 / 4 میلیون یورو به صورت کمک‌های فوری بشردوستانه برای کمک به آوارگان گرفتار در مخمصه درگیری‌های حاصله از اقدامات تروریست‌های داعش در شمال عراق اختصاص دهد.

رسانه‌های خبری آلمان اعلام کردند که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق خواستار تسلیحات برای سربازان کرد برای مقابله با پیشرفت‌های داعش شده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا مکررا گزینه‌های مختلفی را در این باره ارائه می‌کنند.

درخواست بارزانی از آلمان نیز بوده است. آگوست هنینگ، رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی آلمان در گفت‌وگو با روزنامه بیلد گفت که برلین باید سریعا به تامین تسلیحات مدرن برای نیروهای کرد عراق به منظور مقابله با داعشی‌ها و دفاع از خودشان بپردازد.

همچنین درخواست‌ها از آلمان برای تسریع و گسترش نقشش در بحبوحه درگیری‌ها و بحران در عراق افزایش یافته است به طوری که گروهی از سیاستمداران، فعالان حقوق بشر، هنرمندان ورهبران مذهبی این کشور در نامه‌ای سرگشاده روز دوشنبه از دولت برلین خواستند تا سریعا کمک‌های بشردوستانه به اقلیت‌های مذهبی گرفتار جنگ عراق بپردازد.

نوربرت روتگن، رئیس کمیته خارجی پارلمان آلمان خواسته که این کشور به صورت موقت به افرادی که از عراق گریخته‌اند، پناهندگی دهد و به روزنامه بیلد یکشنبه گفت: برلین باید رویکرد منفعل خود را در قبال بحران عراق تغییر دهد و با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت فعالانه تلاش کند تا داعش را از عراق بیرون کند.

انتهای پیام

کد N439950

وبگردی