آفتاب

دیدار مرتضوی با محجوب چند روز مانده به دادگاه

 دیدار مرتضوی با محجوب چند روز مانده به دادگاه

چند روز پیش سعید مرتضوی با «علیرضا محجوب»، رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در دوره مدیریت او دیدار کرده است.

 
  در شرایطی که به‌زودی دادگاه پرونده «سعید مرتضوی» در موضوع  پرونده تحقیق و تفحص تامین اجتماعی برگزار می‌شود، یک منبع آگاه به «آفتاب» خبر داده که چند روز پیش سعید مرتضوی با «علیرضا محجوب»، رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در دوره مدیریت او دیدار کرده است.

  پرونده فساد مالی رخ داده در سازمان تامین اجتماعی در دوره مدیریت سعید مرتضوی به‌زودی در دادگاه صالحه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سعید مرتضوی بنا به حکم دیوان عدالت اداری، نهم مرداد سال ۹۱ از سمت خود در سازمان تامین اجتماعی برکنار شد. رای دوم دیوان درخصوص ابطال اساسنامه سازمان ۲۵ دی همین سال ابلاغ شد. اما او حتی پس از این احکام هم به پشتیبانی شخص محمود احمدی‌نژاد کماکان در سازمان تامین‌اجتماعی ماند و به بذل و بخشش‌ها ادامه داد.

نخستین شوک خبری پرونده تامین اجتماعی با انتشار خبر کارت هدیه‌ها و بذل‌وبخشش‏‌های میلیونی «سعید مرتضوی» به گوش رسید. بر اساس یافته های گزارش تنها «۶ میلیارد و ۲۴۳ میلیون‌تومان برای پرداخت به حدود ۵۰ نفر از اعضای هیات‌امنا، مدیرعامل و مدیران سایر سطوح سازمان تامین‌اجتماعی به تصویب رسیده و تنها سهم یک‌نفر ۴۰۰ میلیون‌تومان بوده است.» البته اخبار سیاه تفحص از تامین‌اجتماعی محدود به همین پاراگراف نشد و ۸۰ هزار صفحه برگه تفحص ماحصل تلاش نمایندگان مجلس برای کشف فساد مالی و انحراف‌های صورت‌گرفته در این سازمان راهی قوه‌قضاییه شده و به زودی به جزییات آن رسیدگی خواهد شد.

واگذاری ۱۳۸شرکت تامین‌اجتماعی به بابک زنجانی، پرداخت هزینه تشکر از پدر یکی از کشته شدگان کهریزک از جیب تامین‌اجتماعی و انتصاب سفارشی روسای هلدینگ‌های تامین‌اجتماعی تنها بخشی از کارنامه تاریک او در دوره مدیریت اش بر سازمان تامین اجتماعی است، مدیریتی که بارها مخالفت نمایندگان مجلس و برخی از مسوولان مواجه شد اما حمایت های محمود احمدی‌نژاد از او موجب تداوم حضور او در تامین اجتماعی و به تبع افزایش سطح فسادها در این سازمان شد.
کد N439880

وبگردی