آفتاب
در گفت و گو با ایرنا؛

وزیر آموزش و پرورش: در یک سال گذشته بسیار منطقی و علمی حرکت کرده ایم

وزیر آموزش و پرورش: در یک سال گذشته بسیار منطقی و علمی حرکت کرده ایم

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسایل آموزش و پرورش را شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی کرده ایم، گفت: حرکت ما در یک سال گذشته، بسیار منطقی و علمی بوده است.

«علی اصغر فانی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره مطرح شدن موضوع استیضاحش هر از چند یک بار از سوی برخی نمایندگان و اینکه آیا این رفتار سیاسی است یا نظارتی؟ افزود: نمایندگان مجلس اختیاراتی دارند و ما به این اختیارات احترام می گذاریم. اینکه حالا چه نیتی دارند را باید از خودشان پرسید.

وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه وظیفه آموزش و پرورش خدمت رسانی است، افزود: کارهایی که انجام می دهیم کاملا درست و صحیح است اما اگر دوستانمان در مجلس به سوال شما پاسخ دهند، هم به واقعیت و هم به مصلحت کشور نزدیک تر است.

فانی تصریح کرد: تا زمانی که در این مسوولیت هستم، وظیفه دارم به تعلیم و تربیت کشور خدمت کرده و به این خدمتگذاری افتخار هم می کنم.



**حل مشکلات آموزش و پرورش با اجرای پنج برنامه

فانی در پاسخ به این سوال که حدود یک سال از عمر دولت یازدهم می گذرد، در طی این مدت فکر می کنید که موفق بوده اید و چه کارهای موثری را انجام داده و برای آینده چه برنامه هایی دارید؟ افزود: ما در یک سالی که از عمر دولت تدبیر و امید گذشته است در حوزه آموزش و پرورش، کارهای خود را بسیار منطقی و علمی کارها و برنامه های به پیش برده ایم.

وی ادامه داد: یعنی مسایل مختلف آموزش و پرورش را شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی کرده و می دانیم که آموزش و پرورش در آینده چه کاری می خواهد انجام دهد و به جای اینکه بی هدف حرکت کنیم، برای آینده خود هدف مشخصی را ترسیم کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت بندی وزارت آموزش و پرورش براساس پنج سیاست است که بارها نیز اعلام شده است، اظهار داشت: همه فعالیت ها و برنامه های وزارت آموزش و پرورش حول این پنج سیاست خواهد بود.

وی با برشماری این پنج سیاست وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت، ساماندهی نیروی انسانی، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش و اجرای آزمایشی در تعدادی از مدارس کشور، تمرکز زدایی و ارتقای مدیریت آموزشگاهی پنج اولویت این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: این پنج سیاست با بررسی های علمی به دست آمده است که با اجرایی کردن آن، بخش عمده ای از مسایل آموزش و پرورش کشور حل خواهد شد.

سیام**9103**1572
کد N439801

وبگردی