آفتاب

پوتین: مسکو آماده اعزام کاروان بشردوستانه به اوکراین است

پوتین: مسکو آماده اعزام کاروان بشردوستانه به اوکراین است

تهران-ایرنا- رییس جمهور روسیه اعلام کرد که کشورش آمادگی اعزام کاروان امداد رسانی بشردوستانه به شرق اوکراین را دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ کرملین در بیانیه روز گذشته خود با انتقاد از انجام عملیات نظامی ارتش اوکراین در شرق این کشور اعلام کرد که مسکو آمادگی دارد با هماهنگی کمیته بین المللی صلیب سرخ، کاروانی بشردوستانه را به شرق اوکراین اعزام کند.

در این بیانیه آمده است که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه این آمادگی را در تماسی تلفنی با خوزه مانوئل بارسو رییس کمیسیون اروپا مطرح کرد.

این در حالی است که خوزه مانوئل بارسو رییس اتحادیه اروپا ساعتی پس از این گفت و گوی تلفنی، درباره هر گونه مداخله ای به صورت یکجانبه در اوکراین، تحت نام اقدام بشردوستانه یا انگیزه های دیگر هشدار داد.

در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد مقامات مسکو و کی اف توافق کرده اند که کمیته بین المللی صلیب سرخ گروهی از امدادرسانان خود را به شرق اوکراین اعزام کند.

وی تصریح کرد: مسکو امیدوار است که کشورهای غربی دیگر در این مسیر مانع تراشی نکنند و چوب لای چرخ کمیته بین المللی صلیب سرخ نگذارند.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد:« ما امیدوار هستیم که شرکای غربی ما دیگر درباره این قضیه چوب لای چرخ ما و کمیته بین المللی صلیب سرخ نگذارند».

در پی طرح پیشنهاد روس ها مبنی بر ضرورت اعزام کاروان بشردوستانه امداد رسان به شرق اوکراین، مقامات دولت اوکراینی تاکید کردند که بحران انسانی، شرق این کشور را تهدید نمی کند و خود قادر به حل مشکلات شرق کشورشان هستند.

نمایندگان کشورهای غربی در شورای امنیت نیز با پیشنهاد روسیه در این باره مخالفت کرده اند.

شبس**9241**1551
کد N439736

وبگردی