آفتاب
ریانووستی:

رئیس کمیسیون اروپاپوتین را از اعزام نیروی نظامی به اوکراین برحذرداشت

رئیس کمیسیون اروپاپوتین را از اعزام نیروی نظامی به اوکراین برحذرداشت

مسکو- ایرنا- خبرگزاری ریانووستی به نقل از منابع خبری اروپایی اعلام کرد:ژوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا درگفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ، وی را از اعزام نیروی نظامی به اوکراین برحذر داشت.

به گزارش ایرنا، در گزارش ریانووستی گفته شد: باروسو روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با پوتین نسبت به هر گونه اعزام نیروی نظامی روسیه به اوکراین از جمله به بهانه حمایت های انسانی از ساکنان مناطق جنوب و شرق این کشور هشدار داد.

باروسو همچنین از پوتین خواست تا بر شبه نظامیان جدایی طلب شرق اوکراین به منظور فراهم آوردن شرایط خروج غیرنظامیان از مناطق مناقشه تحت کنترل این گروهها در جنوب و شرق اوکراین فشار آورد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پیش تر خبر گفتگوی تلفنی پوتین و باروسو را اعلام کرده بود که در آن دو طرف به تفصیل در مورد اوضاع اوکراین گفتگو و تبادل نظر کردند.

رییس جمهوری روسیه به تشریح علت های بروز بحران در اوکراین اشاره وخاطرنشان کرد: اقدامات نظامی نیروهای اوکراینی درمناطق جنوب و شرق این کشور عواقب فاجعه باری به همراه داشته است و باید هر چه سریعتر کمک های انسانی به این مناطق ارسال شود.

پوتین گفت: دولت روسیه با هماهنگی نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ کمک های انسانی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

روسیه در روزهای اخیر به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده بود کمک های انسانی بین المللی تحت نظارت کمیته بین المللی صلیب سرخ به مناطق جنگ زده

اوکراین اعزام کند.

اروپام*5*391*518/1547
کد N439705

وبگردی