آفتاب
آخرین تحولات فلسطین/

تاکید جهاد اسلامی بر پیروزی مقاومت و رفع محاصره/ قطعی 15 روزه آب در برخی مناطق نوارغزه

تاکید جهاد اسلامی بر پیروزی مقاومت و رفع محاصره/ قطعی 15 روزه آب در برخی مناطق نوارغزه

در حالی که همچنان مذاکرات آتش بس در قاهره برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دارد، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در سخنانی تاکید کرد: فلسطینیان که در نوارغزه پایداری و مقاومت کردند به طور قطع پیروز این جنگ خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، "داوود شهاب" سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در سخنانی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت همچنان به فلسطینیان در غزه وفادار باقی خواهند ماند.

وی افزود: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که هیچ عقب‌نشینی از مطالبات فلسطینیان در مذاکرات قاهره نخواهیم داشت.

سخنگوی جهاد اسلامی گفت: اشغالگران در نهایت شکست خواهند خورد و فلسطینی‌هایی که در غزه مقاومت و پایداری کردند پیروز خواهند شد.

شهاب تاکید کرد: توقف تمامی انواع تجاوزات رژیم صهیونیستی و پایان دادن به محاصره غزه دو موضوعی است که مقاومت هرگز از آنها در جریان مذاکرات دست نخواهند کشید.

دیگر تحولات فلسطین به شرح زیر است:

- "منذر شبلاق" یکی از مسئولان منابع آبی غزه، اعلام کرد: در برخی مناطق غزه طی 15 روز متوالی آب قطع بوده است. وی افزود: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن منابع آبی در غزه در واقع می‌خواست قدرت مقاومت ملی فلسطینیان را بسنجد.

- "عزام الاحمد" سخنگوی هیأت فلسطینی مذاکره کننده در قاهره اعلام کرد: اجرای توافقات ناشی از مذاکرات قاهره و بازسازی غزه بر عهده دولت توافق ملی خواهد بود.

- "صائب عریقات" از اعضای جنبش آزادی بخش فلسطین خواستار ایجاد پل های زمینی، دریایی و هوایی برای کمک رسانی به مردم غزه شد.

- سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای بر لزوم معالجه مجروحان جنگ غزه، در کشورهای خارجی تاکید کرد.

- وزارت آموزش فلسطین اعلام کرد: در جریان جنگ علیه غزه 18 کارمند این وزارتخانه و دهها دانش آموز شهید شده اند. همچنین در این حملات به 141 مدرسه آسیب کلی و جزئی وارد آمده است.

- توزیع بسته های غذایی برای آوارگان در غزه از امروز آغاز شد.

- نیروهای امدادی فلسطین جسد دو شهید دیگر را از منطقه خزاعه غزه خارج کردند.

کد N439554

وبگردی