آفتاب

دستگیری 40 نفر در کوزوو به اتهام جنگیدن در عراق و سوریه

دستگیری 40 نفر در کوزوو به اتهام جنگیدن در عراق و سوریه

مقامات کوزوو اعلام کردند پلیس این کشور 40 تن را به اتهام همکاری با شبه‌نظامیان داعش و شرکت در درگیری‌های سوریه و عراق بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کوزوو اعلام کردند هدف از این دستگیری‌ها مقابله با جذب شبه‌نظامیان داوطلب توسط تروریست‌های داعش در عراق و سوریه است.

آنها اظهار داشتند در عملیات بزرگی که پلیس کوزوو طی روز دوشنبه علیه این افراد انجام داد، مواد منفجره، اسلحه و مهمات با کالیبرهای مختلف کشف شده است.

کوزوو یک کشور عمدتا آلبانیایی تبار است. پلیس کوزوو در بیانیه‌ای گفت: 40 نفر بازداشت شده به اتهام دست داشتن در اقداماتی علیه نظم اساسی کوزوو و به خطر انداختن امنیت این کشور تحت بازجویی قرار دارند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، چند روز پیش یک نوجوان 18 ساله کوزوویی در جریان درگیری‌ها در سوریه کشته شده و مجموع تعداد آلبانیایی‌تبارهای کوزوو که در درگیری‌های عراق و سوریه تا کنون کشته شده‌اند، به 16 تن رسیده‌ است.

یک منبع اطلاعاتی در کوزوو که نام خود را فاش نساخت، اظهار داشت: بالغ بر 100 تا 200 شهروند کوزوو به عراق و سوریه رفته‌اند تا در جنگ در این کشورها شرکت کنند.

باکی کلانی، سخنگوی پلیس کوزوو اظهار داشت: افراد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارند و ما در صدد دستگیری دیگر مظنونانی که در خانه‌هایشان حضور نداشتند، هستیم.

همچنین دولت کوزوو نیز در بیانیه‌ای درباره این عملیات گفت: کشور ما قاطعانه از ارزش‌های شهروندی یوروآتلانتیک، آزادی فردی، سکولاریسم و حقوق قانونی و اساسی همه گروه‌های کوزوو دفاع می‌کند.

انتهای پیام

کد N439542

وبگردی