آفتاب

افزایش انتقادها از رهبری مرکل

افزایش انتقادها از رهبری مرکل

انتقادات لابی گران صنعتی در ائتلاف بزرگ دولت آلمان نسبت به نحوه رهبری آنگلا مرکل و سیاست‌های اقتصادی وی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری دوویچه ‌وله، در حالی که روز یکشنبه پارلمان آلمان در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد، منتقدان محافظه‌کار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در انتقاداتی علنی، تقاضا کردند که وی رهبری خود را ثابت کند و سیگمار گابریل، معاون مرکل را متهم به عوام فریبی کردند.

سیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان و رهبر حزب چپ میانه روی سوسیال دموکرات که به طور سنتی رقیب اصلی مرکل به حساب می‌آید، است.

وی به ائتلاف سه جانبه‌ای با شرکت حزب دموکرات مسیحی متعلق به آنگلا مرکل و حزب هم پیمان وی یعنی اتحاد سوسیال مسیحی باواریا پیوست. این ائتلاف سه جانبه پس از انتخابات فدرال ماه سپتامبر گذشته تشکیل شد.

مایکل فوکس که معاون مرکل است، به مجله اشپیگل آلمان گفت: نمایندگان حزب مرکل در پارلمان دیگر تمایلی به قانع کردن افراد مخالف با مسائل مناقشه برانگیز ندارند.

به گفته فوکس، هلموت کهل، صدراعظم آلمان در سال 1983 توانست ناتو را از تصمیم خود برای استقرار موشک‌های "پرشینگ" در غرب اروپا به منظور مقابله با خطر شکست در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای جنگ سرد قانع کند در حالی که مخالفت عمومی زیادی با این تصمیم وجود داشت.

فوکس تاکید کرد: این شجاعت چیزی است که من امروز فقدان آن را در عرصه سیاست و گاهی از جانب شخص صدر اعظم می‌بینم.

همچنین هانس میشل‌باخ، یک سیاستمدار حزب اتحاد سوسیال مسیحی باواریا که ریاست یک گروه از شرکت‌های کوچک و متوسط این حزب را بر عهده دارد به یک نشریه آلمانی گفت: سیاست اقتصادی در آلمان قطب نمای خود را از دست داده است.

میشل باخ مقصر این مسئله را عوامل فریبی محض گابریل، رهبر حزب سوسیال دموکرات دانست.

وی همچنین گابریل را متهم کرد به اینکه پیش از انتخابات آتی آلمان در سال 2017 دست به دامن حزب طرفدار محیط زیست سبزها شده است.

بر اساس گزارش مجله آلمانی "فوکوس"، یک کنسرسیوم تجاری و اقتصادی در داخل محافظه کاران متعلق به مرکل در حال لابی گری به منظور کسب اکثریت آرا است تا بتواند مسئله "پیشرفت سرد" را از نظام مالیاتی آلمان حذف کند. پیشرفت سرد به تاثیری گفته می‌شود که طی آن به دلیل تورم و یا تغییر خود به خودی به نرخ افزایش یافته مالیات،‌ افزایش حقوق کارگران نمی‌تواند تبدیل به پول نقد شود.

همچنین اریک شوویتزر، رئیس اتحادیه اتاق‌های صنعت و تجارت آلمان نیز در مصاحبه‌ای گفت امیدوار است که در گروه محافظه کاران تحت امر مرکل شاهد افراد بیشتری که نماینده دورنماهای تجاری هستند باشد.

به گفته شوویتزر در حال حاضر در کابینه مرکل وزیری که تجربه تجاری بالایی داشته باشد حاضر نیست.

انتهای پیام

کد N439519

وبگردی