آفتاب
مرتضی آقاتهرانی:

وحدت میان کشورهای اسلامی نقش مهمی در جلوگیری از اقدامات تفرقه‌افکنانه خواهد داشت

وحدت میان کشورهای اسلامی نقش مهمی در جلوگیری از اقدامات تفرقه‌افکنانه خواهد داشت

ظهر روز دوشنبه سیدفواد ذکربا رییس کمیسیون امور مالی حج مجلس اندونزی با مرتضی آقاتهرانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آقا تهرانی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام بر ضرورت تقویت وحدت و همبستگی و افزایش همفکری میان کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: گفت‌وگو و وحدت میان کشورهای اسلامی از جمله اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان و ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه نقش مهمی در مبارزه با افراطی‌گری و جلوگیری از اقدامات تفرقه‌افکنانه خواهند داشت.

وی افزود: دیدارها و رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور به درک هرچه بهتر مواضع و دیدگاه‌های طرف مقابل و تقویت تعاملات دوستانه فیمابین در زمینه‌های مختلف خواهد انجامید.

وی همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی از ارتقای همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی با اندونزی استقبال می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین راستا ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ایران، گفت: همکاری مجالس دو کشور در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی، کمیسیون‌های تخصصی و هیات‌های بین‌المجالس اسلامی و جهانی نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف خواهد داشت.

سیدفواد ذکریا رییس کمیسیون انور مالی اندونزی نیز در این دیدار با تاکید بر استقبال کشورش از افزایش همکاری‌های همه‌جانبه علی‌الخصوص در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و مدیریت امور مالی حج گفت: تبادل هیات‌های پارلمانی نقش موثر و مثبتی در تسهیل و توسعه همکاری و تعامل بیشتر مردم دو کشور خواهد داشت.

وی گفت: انتقال متقابل تجربیات در زمینه مدیریت امور مالی حج و بررسی راه‌های افزایش همکاری‌های اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور از جمله اهداف عمده سفر هیات پارلمانی اندونزی به تهران است.

وی ابراز امیدواری کرد که در دیدارهای خود با مقامات کشورمان برنامه جامعی برای انتقال تجربیات متقابل در زمینه‌های مورد علاقه طرفین ترسیم و اجرایی شود.

انتهای پیام

کد N439353

وبگردی