آفتاب

امین‌زاده:بررسی کارشناسی شیعه شناسی ضروری است

امین‌زاده:بررسی کارشناسی شیعه شناسی ضروری است

معاون حقوقی رئیس جمهورگفت: بررسی کارشناسی شیعه شناسی ومسائل مربوط به اصول دین از ضروریاتی است که امروز باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام امین‌زاده در جمع اساتید و اعضای هیات علمی و فارغ‌التحصیلان دانشکده‌ی اصول دین با اشاره به این‌که امروز شاهد سرمایه گذاری‌های عظیم در خصوص حرکت‌های تکفیری و افراطی علیه اسلام هستیم اظهار کرد: تشکیل دانشگاه‌هایی به منظور بررسی موضوعات شیعه شناسی و اصول دین در کشور ما و همچنین کشورهای دیگر و تشکیل شعب دیگری از این دانشکده‌ها در کشورهای همسایه باعث می‌شود نگاه بین‌المللی نسبت به اسلام تصحیح شود.

امین زاده تاکید کرد:‌باید در دنیا روشن شود اسلام دین پیشرفت و اصلاح و علم و مراعات حقوق بشر است. پس باید توجه داشته باشیم اسلام باید در عرصه‌ی بین‌المللی شناسانده شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به ضرورت آموزش عمومی اصول دین در سطح کلان خاطر نشان کرد: آموزش عمومی اصول دین در سطح جامعه و خانواده‌ها باعث می‌شود آموزش‌های تکفیری و افراطی موثر واقع نشود؛ چرا که متاسفانه شاهدیم امروز در کشورهای همسایه حتی حقوق اولیه انسانی رعایت نمی شود و جنایات بسیاری به نام اسلام اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به این که معاونت حقوقی ریاست جمهوری در راستای تدوین سند حقوق شهروندی اقدامات گسترده‌ای را انجام داد و درنهایت گزارش آن به رئیس جمهور ارائه شده است، گفت: رئیس جمهور با تاکید بر فرمان 8 ماده‌ای امام و بیانات مقام معظم رهبری مربوط به کرامت انسانی در حوزه‌ی حقوق شهروندی خواستند تا سند بالادستی تدوین شود. که در این راستا از سندهای حقوق شهروندی دیگر کشورها نیز بهره گرفتیم و در نهایت سندی که ارائه شده است منطبق بر اصول دین است. همچنین در حوزه زنان حقوقی را پیش بینی کرده‌ایم که در این ارتباط تمایل داریم از نظرات شما و کارشناسان شما در دانشکده‌ی اصول دین و همچنین اساتید حوزه بهره بگیریم.

امین‌زاده با بیان این‌که مساله اجتهاد باعث شده است که بالندگی اسلام حفظ شود، اظهار کرد: با توجه به بالنده بودن دین اسلام می‌توانیم قوانین موضوعه را نیز بر اساس آن ارزیابی کنیم و در همین راستا تعامل‌های گسترده‌ای با اساتید حوزه علمیه قم برای بهره گیری از نظرات کارشناسی آنها برقرار کرده‌ایم تا بتوانیم قوانینی را مبتنی برقانون فقهی تبیین کنیم تا بر اساس نیازها و ذات انسانی باشد و از شما نیز در این راستا درخواست داریم تا از نظرات کارشناسی‌تان بهره ببریم.

امین‌زاده با اشاره به این که رئیس جمهور فردی از فرزندان حوزه علمیه هستند و در رشته‌ی حقوق نیز ید طولایی دارند خاطر نشان کرد: آقای روحانی ما را تشویق به همکاری و ایجاد تعامل با نهادهایی مثل دانشکده‌ی اصول دین برای بررسی کارشناسی موضوعات حقوقی می‌کنند و خواسته ما از شما در خصوص گسترش فرهنگ حقوقی کشور است.

امین زاده با اشاره به این که مردم به خوبی از حقوق خودشان آگاه نیستند تصریح کرد: جهل به قانون و جهل به حقوق فردی در جامعه باعث بروز مشکلات و گسترش پرونده‌های قضایی بسیاری شده است. پس اگر شما بتوانید در دانشکده‌ی اصول دین دروسی از حقوق را تدریس کنید تا دانش آموخته‌های شما حداقل دو واحد حقوقی را پاس کنند وبه لاظ فردی واجتماعی به حقوق خود آگاه شوند گام بسیار مثبتی برداشته اید.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: اگراعضای یک جامعه به قانون و حقوق فردی خود آگاه باشند آن جامعه قانون‌محور خواهد شد وثبات و رفاه آرامش بیشتری در آن جامعه حکمفرما می‌شود.

انتهای پیام

کد N439138

وبگردی