آفتاب

کره شمالي به زودي گزارشي درباره وضع زندگي مردم خود منتشر مي کند

کره شمالي به زودي گزارشي درباره وضع زندگي مردم خود منتشر مي کند

کره شمالی روز دوشنبه در واکنش به گزارش سازمان ملل متحد درباره وضع حقوق بشر در این کشور اعلام کرد پیونگ یانگ در آینده ای نزدیک گزارشی درباره زندگی « درخشان » مردم خود و شرایط حقوق بشر در این کشور منتشر خواهد کرد.

 
بنا بر اعلام انجمن مطالعات حقوق بشر کره شمالی ، این گزارش « دروغ ها و اکاذیب» دشمنان رژیم کمونیست را نقش بر آب خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول ، کره شمالی همواره در میان سرکوبگرترین کشورهای جهان طبقه بندی می شود.
یک کمیسیون تحقیق سازمان ملل در سندی که ماه فوریه منتشر شد ، کیفرخواستی مستدل و نگران کننده علیه کره شمالی تهیه و این کشور را به جنایت های گسترده بر ضد بشریت متهم کرد.
بنا بر اعلام این کمیسیون ، « طی 50 سال گذشته صدها هزار زندانی سیاسی در اردوگاهها کشته شده اند. این زندانیان به تدریج با گرسنگی دادن ، کار اجباری ، اعدام ، شکنجه و تجاوز جان خود را از دست داده اند.»
پیونگ یانگ که از شش دهه پیش توسط خانواده کیم اداره می شود ، این اتهامات را کاملا رد کرده است.
یک سخنگوی انجمن مطالعات حقوق بشر کره شمالی خاطرنشان کرد گزارش درست رژیم به افکار عمومی در خارج از این کشور کمک خواهد کرد تا پیش داوری ها و سوء تفاهم ها در مورد واقعیت کره شمالی را کنار بگذارند.
این سخنگو در گفتگویی با خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گفت : « این گزارش واقعیت مردم (کره شمالی) را که به سرعت به سمت آینده ای درخشان پیش می روند ، ارائه خواهد کرد.»
گفته می شود بین 80 هزار تا 120 هزار زندانی سیاسی در اردوگاههای کره شمالی در بازداشت به سر می برند.
کد N439100

وبگردی