آفتاب

هاشمی رفسنجانی: عمده اختلافات کشور لفظی است، البته رهبری همیشه جلوی این اختلافات ایستاده اند

هاشمی رفسنجانی: عمده اختلافات کشور لفظی است، البته رهبری همیشه جلوی این اختلافات ایستاده اند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ۵۰ سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: اختلافات لفظی عمده اختلافات کشور ما است، البته رهبری همیشه جلوی این اختلافات ایستاده اند.

 
مهمترین محورهای سخنان هاشمی رفسنجانی در همایش ۵۰ سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بدین شرح است:

- دنیای اسلام و کشورهای منطقه در یک مثلث خطرناک قرار گرفته اند که اختلافاتی را در دنیای اسلام ایجاد کرده اند و این اختلافات بسیار خطرناک است.
- استکبار، استعمار و تروریسم سه ضلع مثلث حاکم بر منطقه ما و کشورهای در حال حرکت به سوی دموکراسی و آزادی هستند که آنها را طلسم کرده اند.
- استبداد و استعمار دولبه یک قیچی هستند که برای رسیدن به منافع خود، آزادی کشورهای اسلامی و استقلال آنها را قیچی می کنند.

-تروریسم و نفوذ آن در کشورهای مصر لیبی و عراق قابل مشاهد است؛ در مصر مردم پس از سالها به فکر براندازی استبداد افتادند و متحد شدند اما افراط و تروریسم عرصه را بر آنها تنگ کرد و منجر به کشیده شدن مردم به سمت نیروهای نظامی خود شد و در واقع آنها انقلاب خود را به استبداد واگذار کردند.
- در عراق نیز قانون اساسی خوبی نوشته شد که منافع همه گروه ها به تناسب و خوبی تقسیم شد اما استکبار فضا را برای آنها به گونه ای رقم زد که منجر به حضور گروهی تروریست تحت عنوان داعش در آنجا شد.
- گروه های تروریست با هدف تغییر فضای فکری دنیا نسبت به اسلام و معرفی اسلام به عنوان یک تهدید تشکیل شد.
- این مثلث یک بلای جدید در دنیای اسلام است که می تواند دامن سایر کشورها را نیز بگیرد و ما نیز باید مراقب باشیم تا اختلافات لفظی ما که عمده اختلافات کشور ما است عمیق نشود البته رهبری همیشه جلوی این اختلافات ایستاده اند.
- در کشورهای ما اقلیت های مذهبی و گروه های سنی بسیار زیاد هستند اما ما با آنها مشکلی نداریم ولی برخی سعی دارند به این اختلافات دامن بزنند؛ باید مراقب امنیت کشور باشیم تا آسیب نبینند.
- اختلافات و اعتراض ها در کشورهای دیگر بر پایه عدم رضایت مردم اتفاق افتاد؛ در کشور ما رضایت مردم باید یک اصل باشد و هدف اصلی کشور نیز باید خروج از رکود و ایجاد اشتغال باشد.
- قطعا با همکاری دولت و مجلس زمینه حل مشکلات فراهم خواهد شد.
- بعد از انتخابات شرایط خوبی مهیا شده و این فضا نباید تخریب شود.
کد N439068

وبگردی