آفتاب

یک استاد دانشگاه: توانایی سازمان‌های امنیتی اسراییل زیر سوال رفته است

یک استاد دانشگاه: توانایی سازمان‌های امنیتی اسراییل زیر سوال رفته است

یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: سازمان‌های امنیتی اسراییل با داشتن 7 شبکه امنیتی زیر سوال رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، محمد صادق کوشکی صبح دوشنبه در نشستی در محل مسجد امام محمد باقر (ع) مشهد با موضوع «بررسی تحولات منطقه خاورمیانه»، درباره شروط مقاومت برای پایان دادن به جنگ، اظهار کرد: مقاومت 7 شرط گذاشته از جمله پایان جنگ، رفع محاصره کامل غزه، آزادی ماهی‌گیری تا شعاع 19کیلومتری، آزادی زندانیان، ایجاد پرواز بین‌المللی، عبور و مرور در بندرگاه‌های بین‌المللی و باز شدن راه بین کرانه باختری و غزه.

او ادامه داد: اسراییل هم از 7 شرط ارائه شده 4 شرط اول را پذیرفت و می‌گوید 3 شرط دیگر را نمی‌پذیرد و حق هم دارد چون که اگر پرواز بین‌المللی آغاز شود و راه کرانه باختری باز شود اسراییل علنا به 2 تکه تبدیل می‌شود و این یعنی برتری و اشراف سیاسی فلسطین.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: اعراب مداخله گرند و بی‌مصرف و کارشان ایجاد تفرقه در میان فلسطینیان است. آنان می‌گفتند ما تعهد آتش‌بس می‌دهیم در صورتی که که این حرکات به نفع اسراییل بود و اعراب‌ همان نقش مداخله‌گران بی‌مصرف را بازی می‌کردند.

وی گفت: الان هر کسی که به غزه می‌رود اول آل سعود را لعنت می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: ساکنان اراضی اشغالی به این اعتقاد رسیده‌اند که دولت اسراییل توان اداره و امنیت جامعه را ندارد؛ اکنون سازمان‌های امنیتی اسراییل با داشتن 7 شبکه امنیتی همانند موصاد زیر سوال رفته است و مردم می‌گویند که چرا نمی‌توانید غزه را کنترل کنید.

او افزود: 97 درصد مردم فلسطین اشغالی در نظرسنجی‌ یکی از روزنامه‌های محلی گفته‌اند که پیروزی با مردم غزه است، این خیلی حرف است که صهیونیست‌ها خود گفته‌اند غزه پیروز است.

کوشکی با بیان این که دستاورد‌های مثبتی برای مقاومت در این 34 روز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما انسان‌ها این‌گونه تصور می‌کنیم که مردم مظلوم غزه فقط زیر بار حملات قرار گرفته‌اند، از سوی دیگر حرکتی از سوی مقاومت صورت نگرفته؛ این یک تفکر غلط است ایمان داشته باشیم که اگر خداوند نعمتی می‌دهد به خاطر سپاسگذاری از آن نعمت است لذا که یکی از آن‌ دستاوردها آتش‌بس 72 ساعته است.

وی به دستاورد مهم دیگر مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: مقاومت اسلامی فلسطین در حد یک ارتش بزرگ در دنیا و به صورت چریکی است و توانست دو گروه اصلی و مسلمان نیرو‌ی مقاومت، از شاخه‌های اصلی جنبش فلسطین‌ را با هم متحد سازد.

این کارشناس مسایل سیاسی اضافه کرد: یکی از آرزو‌های ارتش‌های دنیا این است که تعدادشان کم و کارآیی و ضربه زدن آن‌ها زیاد باشد. اکنون بخش نظامی مقاومت تبدیل به یک ارتش شده است مقاومت در حد یک ارتش بزرگ در دنیا و به صورت چریکی است، از سال 2011 به بعد مقاومت اسلامی فلسطین توانسته است از گروه‌های کوچک چریکی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های نظامی دنیا شود.

او اظهار کرد: تنها 2 منطقه از اسراییل تاکنون مورد هدف قرار نگرفته است که از جمله خلیج عقبه و قسمتی از مناطق شمالی اما مناطق دیگر اسراییل با وجود این که این رژیم دارای توان ضد موشکی است مورد حمله قرار گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت غواصان فلسطینی تصریح کرد: مقاومت چند روز اخیر عملیات‌های موفق آبی را از طریق دریا انجام داده که به راحتی وارد مرز اسراییل شده و سالم برگردند. مقاومت توانسته وارد مرز دریایی فلسطین اشغالی شود در حالی که در گذشته نتوانسته بود اما خوشبختانه به مرز آبی اسراییل ورود پیدا کرده است. هم‌چنین ارتش اسرائیل جزو چهارمین ارتش جهان است و نیروی پدافند هوایی مقاومت هیچ وقت نتوانسته بود از طریق آسمان به مرز‌های فلسطین اشغالی تاثیر گذارد ولی امروز به یاری خدا این گروه توانسته در این زمینه اختلال ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N438984

وبگردی