آفتاب

برگزاری نشست مشترک بین ایران و ترکیه در زمینه قاچاق اشیای تاریخی

برگزاری نشست مشترک بین ایران و ترکیه در زمینه قاچاق اشیای تاریخی

مدیرکل امور موزه های کشور گفت: نشست مشترک بین نمایندگان سازمان UNODC در ایران و ترکیه درحال برگزاری است تا در ادامه این نشست درخصوص جلوگیری از قاچاق اشیای تاریخی و انتقال تجارت در استرداد اموال تاریخی همکاری های لازم بین دو کشور انجام شود.

محمدرضا کارگر به خبرنگار مهر گفت: بخشی از سازمان ملل به نام سازمان UNODC مربوط به جرایم سازمان یافته از جمله جرائم مربوط به مواد مخدر و یا فرهنگی است که به مساله قاچاق از جمله قاچاق اشیاء فرهنگی و تاریخی نیز می پردازد. این سازمان در ایران نماینده دارد و قرار شده که طی نشست مشترکی زمینه های همکاری و ملاقات نمایندگان سازمان مربوطه در ایران و ترکیه ایجاد شود.

وی افزود: از آنجا که سازمان میراث فرهنگی متولی اموال تاریخی است، در این زمینه همکاری های لازم را انجام می دهد در نهایت این نشست منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه خواهد شد. این روند ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم در عرصه منطقه ای همکاری های بیشتری را با کشورهای همسایه داشته باشیم. انتقال تجربه در جلوگیری از قاچاق اشیاء تاریخی، حفاظت و کنترل مرزها و استرداد اموال تاریخی از جمله این همکاری‌ها خواهد بود.

کارگر گفت: این نشست از امروز دوشنبه تا فردا در محل موزه فرش در حال برگزاری است. در این برنامه پلیس اینترپل ایران و ترکیه و نمایندگان وزارت خارجه نیز حضور دارند.

کد N438934

وبگردی