آفتاب

بروجردی:حمله آمریکا به داعش نمایشی است/ما برنده جنگ غزه را مقاومت می دانیم

بروجردی:حمله آمریکا به داعش نمایشی است/ما برنده جنگ غزه را مقاومت می دانیم

تهران-ایرنا-رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت آمریکا از گروه های تروریستی در سوریه، عراق و افغانستان، عملیات اخیر این کشور علیه گروه تروریستی داعش در عراق را اقدامی نمایشی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا،«علاء الدین بروجردی» در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العالم افزود: آمریکایی ها که گروههای تروریستی در سوریه ، عراق و افغانستان را تقویت کردند به جای اقدام جدی، نمایش درباره داعش اجرا می کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آمریکایی ها که به تقویت گروه های تروریستی در سوریه،عراق و افغانستان می پردازند، به جای اقدام جدی، به اقدام نمایشی علیه داعش دست می زنند تا بگویند در منطقه نقش دارند.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از این اقدام نمایشی استقبال نمی کند، تاکید کرد: این مداخله به طور حتم سودی برای عراق و منطقه ندارد.

وی گفت: باید میان مواضع ایران و آمریکا درباره مسایل منطقه ای و فرا منطقه ای تفاوت قایل شویم، انطباق مواضع دو کشور به معنای نزدیک شدن نیست. مانند بحران بوسنی و هرزگوین که ایران و آمریکا هر دو به آن کمک کردند.



** ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در عراق است

بروجردی در خصوص تحولات امنیتی و سیاسی عراق از جمله مساله انتخاب نخست وزیری اظهار داشت: مشکلات عراق باید به دست مسوولان ارشد و مرجعیت عالیقدر که نقش مهمی در حل اختلافات دارند، حل شود .

وی با بیان اینکه ایران مخالف هر گونه دخالت خارجی در عراق است، عنوان کرد: البته ایران به عنوان همسایه و دوست نزدیک عراق از ارائه هیچ گونه نظر مشورتی دریغ نخواهد کرد ولی تصمیم را باید عراقی ها بگیرند و عراق به امید خدا مسایل خود را از جمله مساله انتخاب نخست وزیری را با وجود ناامنی های تحمیلی کنونی حل خواهد کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران به تصمیماتی که احزاب و مرجعیت عالیقدر عراق اتخاذ کنند، احترام خواهد گذاشت و به عراق کمک خواهد کرد .

وی انتخاب نخست وزیری را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای عراق دانست و گفت: تعلل در این امر نه به نفع امنیت عراق و نه به نفع امنیت همسایگان است.



** اشتباه محاسباتی کردستان عراق

بروجردی درباره منطقه کردستان عراق گفت: دوستان کرد ما در کردستان عراق دچار اشتباه محاسبه شده اند، چون با خوش بینی فکر کردند اگر با داعش همکاری کنند داعش به منطقه آنان نخواهند آمد.

نماینده بروجرد در مجلس تصریح کرد:ما به کردها گفته بودیم داعش به هیچ طرفی رحم نمی کند، چون در فکر اجرای برنامه هایی است که برایش طراحی شده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ایران به کردها و دولت مرکزی عراق آمادگی اش را برای کمک به آنان در برابر داعش اعلام کرد و ما به آنها مشورت می دهیم چون کردستان را از عراق جدا نمی دانیم.



***برنده جنگ غزه را مردم و نیروهای مقاومت اسلامی می دانیم

وی درباره بحران انسانی در غزه گفت: در جنگ نابرابر غزه به لحاظ تسلیحاتی، مقاومت جانانه فلسطینی ها و آشفتگی اوضاع در سرزمین های اشغالی و مهاجرت معکوس، همگی نشان دهنده برنده بودن مقاومت و شکست اشغالگران است.

این نماینده مجلس افزود: ما برنده جنگ غزه را مردم و نیروهای مقاومت اسلامی به ویژه حماس و جهاد اسلامی می دانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سخنان سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت مسلح شدن مردم کرانه باختری مانند مردم غزه گفت: دلیل این امر آن است که هیچ گزینه دیگری برای مردم غزه باقی نمانده است و رژیم صهیونیستی زبانی جز زبان زور نمی فهمد.



** ایران از هیچ کوششی برای کمک به مردم فلسطین دریغ نمی کند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ایران اعلام کرده است که از هیچ کوششی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین دریغ نخواهد کرد و نیروهای مقاومت در غزه می توانند تکنولوژی های دفاعی را به سایر بخش های خاک فلسطین انتقال بدهند.

بروجردی ادامه داد: مساله حمایت ایران از مقاومت فلسطین چیز جدیدی نیست. هم صهیونیست ها و هم دنیا به خوبی می دانند که ایران از مقاومت فلسطین حمایت می کند .

وی تاکید کرد: فلسطینی ها برای زنده ماندن باید در برابر زیاده خواهی ها و جنایات رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

سیام**9173**1572
کد N438894

وبگردی