آفتاب

تلاش اندونزی برای بازداشت حامیان داعش/ چند رهبر تروریست ها دستگیر شدند

تلاش اندونزی برای بازداشت حامیان داعش/ چند رهبر تروریست ها دستگیر شدند

کوالالامپور- ایرنا - پلیس ملی اندونزی به منظور خشکاندن ریشه حامیان گروه تروریستی و تکفیری داعش در این کشور جنوب شرق آسیا برخی متهمان و مبلغان این گروه تکفیری را بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش طی چند هفته گذشته تبلیغات گسترده ای در اندونزی برای جذب حامی بیشتر به راه انداخت و پلیس با ادامه عملیات خود بدنبال دستگیری حامیان بیشتری از این گروه تروریستی است.

بنابراعلام روز دوشنبه روزنامه ˈجاکارتا پستˈ، پلیس اندونزی ˈعفیف عبدالمجیدˈ یکی از رهبران گروه جماعت انصار التوحید اندونزی که از گروه های افراطی این کشور محسوب می شود را به اتهام تبلیغ گروه تروریستی داعش در استان جاوای غربی بازداشت کرده است.

یکی از دلایل دیگر دستگیری وی، نقش حمایتی از فعالیت های تروریستی در سال 2010 در استان آچه است.

این رهبر افراطیون اندونزی حمایت خود را از گروه تروریستی داعش اعلام کرده است.

دو نفر از یاران ˈسانتوسوˈ از رهبران تروریست های اندونزی نیز توسط پلیس این کشور دستگیر شدند و مقداری سلاح و پرچم گروه تروریستی داعش در جریان این عملیات کشف و ضبط شد.

دولت اندونزی با محکوم کردن فعالیت و جنایات گروه تروریستی و تکفیری داعش مانع از دسترسی مردم این کشور به ویدئوهای تبلیغی این گروه در شبکه اینترنت برای جذب نیرو و هوادار شده است.

مقامات جاکارتا تاکنون نام سازمان خاصی را برای ارتباط با گروه تروریستی داعش اعلام نکرده اند و افرادی نیز که به اتهام ارتباط با این گروه تروریستی دستگیر می شوند تروریست هایی هستند که اندونزی خواستار دستگیری آنها بوده است.

ˈبوی رافلی عمارˈ از سخنگویان پلیس ملی اندونزی، ˈعفیف عبدالمجیدˈ را یکی از افراد وابسته به داعش در اندونزی دانست و گفت که این تروریست برای کسب حمایت مالی از گروه تروریستی داعش تلاش می کند.

ˈانشاد مبایˈ رییس سازمان ملی مبارزه با تروریسم اندونزی نیز روز گذشته حامیان گروه تروریستی داعش در اندونزی را تروریست های نام آشنای این کشور معرفی کرد و گفت که آنها می دانند چگونه ایدئولوژی خشونت بار این گروه را انتشار دهند.

رییس سازمان ملی مبارزه با تروریسم اندونزی فعالیت شماری از گروه های تروریستی در این کشور را تایید کرد و گفت که این گروه ها مستعد حمایت از گروه تروریستی داعش هستند.

گروه مجاهدین در لامپونگ، ˈان.آی.آیˈ در کالیمانتان، مجاهدین شرقی اندونزی در ˈپوسوˈ واقع در سولاواسی مرکزی، گروه ˈولیدˈ در ˈآمبونˈ و گروه هایی به رهبری ˈابو عمرˈ و ˈباو روبانˈ که در اندونزی فعالند مستعد حمایت از تروریست های داعش معرفی شده اند.

ˈانشاد مبایˈ هشدار داد گروه تروریستی داعش با به کارگیری برخی افراد ارتشی و نظامی توان این را دارند برای خود سلاح آماده کنند و این موضوع خطر جدی برای اندونزی محسوب می شود.

آساق**241**1611
کد N438884

وبگردی