آفتاب

حضور هزاران مخاطب در جشنواره نمایش‌های آئینی در فرهنگ رضوی

حضور هزاران مخاطب در جشنواره نمایش‌های آئینی در فرهنگ رضوی

دبیر جشنواره نمایش‌های آئینی در فرهنگ رضوی مردمی بودن را مهم‌ترین ویژگی این جشنواره اعلام کرد.

وی گفت: حضور مردم در جشنواره نمایش‌های آئینی در فرهنگ رضوی به دلیل آنکه به صورت خیابانی و در فضای باز اجرا می‌شوند، بسیار مناسب است و در دهه کرامت که گردشگران بسیاری در این استان حضور دارند به طور متوسط در اجرای هر نمایش حدود 4 هزار تماشاچی حضور می‌یابند و در زمان‌هایی این تعداد به 10 هزار مخاطب نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امین کمالوندی، از حضور دکتر نوش آبادی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره نمایش‌های آیینی در فرهنگ رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره 12 شهریورماه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد 7 سال است که وارد باشگاه برگزار کنندگان جشنواره‌های رضوی شده است، اظهار کرد: این استان در این مدت، 3 همایش را تجربه که شامل دو دوره جشنواره خاطره نویسی و سفرنامه نویسی رضوی، دو دوره جشنواره عکس رضوی و دو دوره پیاپی نیز جشنواره نمایش‌های آئینی در فرهنگ رضوی است.

دبیر جشنواره نمایش‌های آئینی در فرهنگ رضوی ادامه داد: امسال نیز امیدواریم با توجه به آثار نقالی و پرده خوانی که از پرده خوانان و کارگردانان نقالی برجسته کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، شاهد حضور گسترده مردم باشیم.

وی از ارسال بیش از 30 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری آئین‌های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 20 مرداد است که تا زمان پایان این مهلت ارسال آثار بیشتر نیز خواهد شد.

کمالوندی خاطرنشان کرد: در میان داوران یک چهره ملی و دو پیشکسوت استانی وجود دارد که داوری آثار نهمین جشنواره سراسری آئین‌های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی را بر عهده دارند.

کمالوندی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت برنامه‌های جانبی گسترده‌ای در سراسر استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار می‌شود، گفت: جشن شیرخوارگان رضوی برای سومین سال پیاپی در این دهه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که در این جشن کودکان یک ماهه( متولدین اول تا 31 مرداد ماه) که نام " رضا" داشته باشند، هدایای نقدی و لوح تقدیر دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری سومین دوره مراسم جاده ولایت و استقبال نمادین از کاروان امام رضا(ع) در بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد اشاره و تصریح کرد: این مراسم هر ساله در اولین جمعه دهه کرامت برگزار می‌شود و در این مراسم مشتاقان علی بن موسی الرضا(ع) از میدان ورودی شهر که به نام امام رضا(ع) مزین است حرکت نمادین خود را آغاز کرده و مسافتی دو کیلومتری تا امامزاده بی بی خاتون را با مراسم چاووشی و نقاله خوانی طی می‌کنند. این آیین به قدری در میان مردم با استقبال رو به رو شده است که برخی از علاقه مندان حضرت رضا(ع) از روز قبل خود را برای حضور در این مراسم آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری دومین جشنواره پوستر سازی عفاف و حجاب در شهرستان چرام ویژه دختران، برگزاری سومین جشنواره داستانک رضوی در شهرستان باشت، برگزاری چهارمین جشنواره شعر محلی رضوی در شهرستان بهمئی، برگزاری چهارمین جشنواره شعر فارسی رضوی در شهرستان دنا، برگزاری چهارمین جشنواره خوشنویسی سلسله الذهب در شهرستان بهدشت و برگزاری چهارمین جشنواره نقاشی رضوی با عنوان " دعای باران" در شهرستان گچساران از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بر اساس این گزارش دومین جشنواره سراسری آئین‌های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N438862

وبگردی