آفتاب

راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در ایلام ‌

راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در ایلام ‌

‌مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایلام از راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در راستای برخورد با تعرض کنندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه ایلام، «سهراب‌وندی» در جلسه شواری اداری شهرستان ایلام اظهار کرد: امنیت غذایی، خودکفایی و حفاظت از اراضی کشاورزی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های این دستگاه در شهرستان است که به صورت جدی و عملی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی نقش مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، افزود: استان و به تبع آن شهرستان ایلام دارای اقلیم‌های مختلفی در زمینه کاشت محصولات کشاورزی دارد لذا تحقق این مهم با تلاش جدی قابل دستیابی است.

سهراب‌وندی همچنین با اشاره به اینکه بیش از 29 هزار 700 هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان وجود دارد که سالانه بیش از 20 از هکتار از آن زیر کشت حبوبات و غلات اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: بیشتر اراضی در شهرستان به کاشت گندم اختصاص پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: شهرستان در زمینه باغداری و دامپروری بسیار غنی بوده و در این حوزه سالانه تولیدات زیادی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 16 واحد گاوداری درشهرستان وجود دارد که سالانه 5 هزار و 500 تن شیر تولید و روانه بازار مصزف می‌کنند، افزود: علاوه براین 25 واحد پروار بدنی گوساله در شهرستان فعالیت می‌کنند.

سهراب‌وندی با بیان اینکه 51 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 992 هزار قطعه در سال وجود دارد، خاطرنشان کرد: سالانه 9 هزار تن گوشت سفید از این واحد‌ها تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: استان ایلام از لحاظ تولید گندم دو برابر نیاز خود و گوشت سفید 3 برابر نیاز خود تولید می‌کند.

وی از راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان و برخورد جدی با تعرض کنندگان مزارع کشاوزی خبر داد.

‌انتهای پیام

کد N438753

وبگردی