آفتاب

مشارکت اندک اتباع ترکیه در ایران در انتخابات رییس جمهوری

مشارکت اندک اتباع ترکیه در ایران در انتخابات رییس جمهوری

آنکارا – ایرنا – نسبت مشارکت اتباع ترکیه در ایران در انتخابات ریاست جمهوری این کشور 13.84 درصد اعلام شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ، شورای عالی انتخابات ترکیه چهار صندوق رای گیری در نمایندگی های این کشور در ایران برای اتباع ترک به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داده بود.

آناتولی نوشت : پس از شمارش آرا در نمایندگی های ترکیه در ایران، در مجموع از 1026 شهروند ترک واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در مجموع 142 نفر آرای خودرا به صندوق ها ی رای انداختند.

68 نفر از رای دهندگان (47.88 درصد) به ˈرجب طیب اردوغانˈ ، چهار نفر بهˈ صلاح الدین دمیرتاش ˈ (2.81 درصد) و 70 نفر (49.29 درصد) به ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ رای دادند.

شورای عالی انتخابات ترکیه برای نخستین بار زمینه مشارکت اتباع ترک در خارج از کشور را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فراهم کرده بود.

این شورا در 53 کشور از جمله ایران، صندوقهای رای گیری برای مشارکت رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اختصاص داده بود که مجموعا 232 هزار نفر شرکت کردند.

با احتساب آرایی که در مبادی مرزی به ترکیه به صندوقهای رای انداخته شد، تعداد کل آرای اتباع ترکیه که در خارج بسر می برند به 530 هزار نفر رسید.

براساس نتایج شمارش آرای اتباع ترکیه در خارج از این کشور که تحت تدابیر امنیتی خاصی به آنکارا آورده و شمارش شد، رجب طیب اردوغان 62.63 درصد ، اکمل الدین احسان اوغلو 29 درصد و صلاح الدین دمیرتاش 8.35 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

اردوغان با کسب نزدیک به 52 آرا به عنوان رییس جمهوری ترکیه انتخاب شد.

خاورم/2011**230
کد N438723

وبگردی