آفتاب

درخواست آیت‌الله سیستانی برای جلوگیری از اعدام روحانی شیعه عربستانی

درخواست آیت‌الله سیستانی برای جلوگیری از اعدام روحانی شیعه عربستانی

منابع نزدیک به مرجعیت شیعه در عراق اعلام کردند که آیت‌الله سیستانی از رئیس جمهور این کشور خواسته است تا با مداخله خود مانع از اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی بزرگ شیعه از سوی مقامات عربستان شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری وردنا، منابع مذکور اعلام کردند: آیت‌الله سیستانی از فواد معصوم، رئیس جمهور عراق خواسته تا با میانجی‌گری خود از اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی بزرگ شیعه به دست مقامات عربستانی، جلوگیری کند.

این منابع اعلام کردند: پیام آیت‌الله سیستانی تهدید بزرگی برای عربستان سعودی محسوب می‌شود.

بنا به گفته منابع عراقی، فواد معصوم نیز در پاسخ به درخواست سیستانی اظهار کرده است که در این خصوص با مقامات عربستان گفت‌وگو خواهد کرد.

مقامات عربستان، شیخ النمر 54 ساله را که تا کنون بارها بازداشت شد است از برجسته‌ترین افراد در تحریک برای تظاهرات‌ها می‌دانند.

شیخ نمر باقر النمر، جدایی شهر القطیف والاحساء و بازگرداندن آن‌ها به بحرین برای تشکیل اقلیم یکپارچه‌ای از شیعیان که در گذشته نیز به همین شکل بوده را خواستار است.

هیچ حکمی تاکنون برای نمر صادر نشده اما اتهامات وی "ایجاد اغتشاش در القطیف" و "کمک به تندروها" خوانده شده و دادستانی کل عربستان اشد مجازات را برای شیخ النمر از دادگاه درخواست کرده که همان حکم اعدام است.

انتهای پیام

کد N438606

وبگردی