آفتاب

مسعود بارزانی: مصمم به نابودی تروریست‌ها با کمک آمریکا هستیم

مسعود بارزانی: مصمم به نابودی تروریست‌ها با کمک آمریکا هستیم

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در مقاله‌ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، خواستار کمک نظامی آمریکا و جامعه جهانی برای مقابله با تروریست‌های داعش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) متن این مقاله به شرح زیر است: «امروز مردم کردستان و عراق از سوی یک سازمان تروریستی که در آرزوی تسلط بر خاورمیانه است تهدید می‌شوند. ما مصمم به نابود کردن این تهدید با کمک آمریکا و دوستانمان در جهان هستیم.

لازم نیست در مورد وحشتناک بودن شرایط در منطقه گزافه گویی کرد. تروریست‌ها با حمله‌ای رعدآسا با هدف فتح و کنترل بخشی از جهان از سوریه به عراق آمدند. اگرچه بسیاری از آرزوهای آن‌ها غیرقابل دسترسی است و آن‌ها هرگز نمی‌توانند عراق، خاورمیانه و دیگر بخش‌های آسیای مرکزی را به چنگ آورند. کشتار و تخریب در سوریه بخش‌هایی از اقدام‌هایی است که آن‌ها می‌توانند در بخش‌های دیگری از جهان و هرجا که بر آن تسلط یابند انجام دهند. ما متحد دیرین آمریکا در منطقه هستیم و تنها نیرویی هستیم که توانایی و خواست حفاظت از جان هزاران تن از مردمی که این تروریست‌ها آن‌ها را تهدید می‌کنند داریم اما این کار به تنهایی امکان پذیر نیست.

این یک واقعیت است که انگیزه‌های این بحران سیاسی است، دقیقا به همان انگیزه‌ای که نازیسم ایجاد شد اما اکنون تروریست‌ها از نظر نظامی فعال‌تر و عملیاتی ‌تر هستند. دیگر این بحران یک بحران سیاسی نیست اکنون یک بحران امنیتی است و جهان باید برای جلوگیری از نسل کشی و کشتار بی‌گناهان وارد عمل شود.

به هر موضعی که تروریست‌ها به آن دست پیدا کنند باید فورا به عنوان یک هدف در نظر گرفته شود نه فقط مناطقی در اطراف اربیل و کوهستان سنجار. این نبرد باید از سوی جهان متمدن در یک مرحله‌ای مورد نظر قرار گیرد. تاخیر بیشتر به معنای مشکل شدن این جنگ خواهد بود.

پیشمرگان ما پیشقراول جهان متمدن در یک جبهه گسترده شده‌اند. ما پیش از این نیز در کنار آمریکا در سال 1991 و 2003 علیه رژیم صدام مبارزه کرده‌ایم و اکنون نیز همان کار را انجام می‌دهیم اما در سایه پیشروی‌های نیروهای داعش، کردستان اکنون 600 مایل مرز مشترک با تروریست‌ها پیدا کرده و ما ناامیدانه منتظر کمک‌های بیشتر نشسته‌ایم. ما امیدواریم که حملات هوایی آمریکا علیه مواضع تروریست‌ها ادامه پیدا کند و داده‌های اطلاعاتی آمریکا بتواند به کاهش توان تروریست‌ها برای انجام حملات غافلگیرکننده کمک کند.

ارسال سلاح‌های سنگین برای پیشمرگ‌ها جهت دستیابی به اهداف میدانی از ضروریات است. تروریست‌ها مقادیر زیادی از سلاح‌های سنگین آمریکایی‌ها را از نیروهای امنیتی عراقی گرفته‌اند.

تروریستها با استفاده از ارعاب و وحشت مردمی که بر آن‌ها تسلط پیدا می‌کنند مردان زیادی را به خدمت خود در می‌آورند، آن‌ها با گرفتن مالیات و کنترل منابع نفتی و گسترش شبکه‌های اطلاعاتی خود می‌توانند توانمندی‌های خود را افزایش دهند. هرچه قوی‌تر شوند شکست آن‌ها مشکل‌تر می‌شود؛ ما از دوستان خودمان در کنگره و کاخ سفید به خاطر حمایت‌هایی که طی این سال‌ها از ما کردند، متشکریم اما به دلیل شرایط ضروری عاجزانه از دوستانمان بار دیگر درخواست کمک داریم.

طی هفته گذشته تروریست‌ها توانستند حملات مستقیمی به شهرهای تحت حمایت کردها از جمله مناطقی در اطراف سد موصل، منطقه سنجار و گذرگاه ربیعه در سوریه داشته باشند. برای قرن‌ها این مناطق عراق مامن مذاهب و فرقه‌های مختلف بودن اما اکنون به دلیل فرمان تروریست‌ها این امر ممکن نیست.

تروریست‌ها به مسیحیان دستور دادند مسلمان شوند، مالیات بیشتری بپردازند و یا مرگ را بپذیرند. کسانی که اطاعت نکنند به شیوه‌ای بسیار وحشیانه کشته می‌شوند؛ برای اولین بار در تاریخ عراق موصل به طور کامل از مسیحیان خالی شد. صدها تن از ساکنان آن از جمله مسیحیان و اقلیت مذهبی ایزدی در حال حاضر در خطر مرگ و کشتار قرار دارند. تردیدی نیست که این اقدام می‌تواند به عنوان یک نسل کشی تعریف شود. همزمان به دلیل درگیری‌های سوریه و پیشروی ترویست‌ها در عراق منطقه کردستان پذیرای میلیون‌ها آواره و پناهنده شده است و پیش‌مرگ‌ها با دشمنی رو به رو شدند که به سلاح‌های بسیار پیشرفته آمریکایی مسلح هستند. ضروری است که ما نیز از حمایت‌های نظامی آمریکا و دیگر دوستانمان برخوردار شویم. هر روزی که تروریست‌ها بتوانند آزادانه اقدام کنند جان تعداد بیشتری از مردم گرفته می‌شود و بحران انسانی، تخریب و وحشت افزایش می‌یابد.

هر جامعه مذهبی باید حمایت خود را از بشریت، انسانیت و تمدن اعلام کند. کشورهایی که توان کمک دارند - ‌اول از همه آمریکا‌- باید درک کنند که خطری فوری ما را تهدید می‌کند و این خطر یک اقدام هماهنگ می‌طلبد. ما باید هم اکنون تروریست‌ها را متوقف کنیم و این توقف تنها با حمایت هوایی و ارسال تجهیزات نظامی ممکن است.»

انتهای پیام

کد N438452

وبگردی