آفتاب
همایش حمایت دانشگاهیان از مقاومت اسلامی غزه

نماینده کلیمیان در مجلس : اسرائیل باید از نهادهای علمی جهان اخراج شود

نماینده کلیمیان در مجلس : اسرائیل باید از نهادهای علمی جهان اخراج شود

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی از دانشگاهیان جهان خواست تا خواهان اخراج رژیم صهیونیستی از همه نهادهای علمی جهان شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیامک مره‌صدق در سخنانی در همایش حمایت دانشگاهیان از مقاومت اسلامی غزه با تأکید بر این که آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد مربوط به گروهی خاص از مسلمانان و اعراب و اقلیت‌ها نیست، گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد مرتبط به همه انسانیت است و کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه یک جنگ نیست بلکه یک جنایت سازمان یافته و یک نسل کشی تمام عیار علیه ملتی است که خواهان حق خود و تعیین سرنوشتش است.

وی ادامه داد: حتی اگر بخواهیم بر اساس قوانین بین‌المللی که از سوی نهادهای غربی نوشته شده به رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی نگاه کنیم این رفتارها یک جنایت جنگی به شمار می‌رود و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها نشانگر رفتار غیرانسانی این رژیم است.

مره‌صدق تأکید کرد: حضور چنین رژیمی در سازمان بهداشت جهانی در حالی که خود بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی را هدف قرار می‌دهد نقض غرض است. دولتی که دانشگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد دلیلی ندارد در مجامع علمی حضور داشته باشد.

وی همچنین در توضیح به همه دانشگاهیان جهان از آنها خواست تا خواهان اخراج رژیم صهیونیستی از همه نهادها و مجامع علمی جهان شوند.

نماینده کلیمیان همچنین با انتقاد از سازمان ملل و سکوت آن در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی این سکوت را مجوزی برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و با اشاره به همزمانی حمله رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات گروه‌های تکفیری از جمله داعش، گفت: این همزمانی نمی‌تواند امری تصادفی باشد و به نظر می‌رسد که نقشه هماهنگی برای جلوگیری از اتحاد امت‌ها در برابر رژیم صهیونیستی می‌باشد.

وی افزود: اگر همه حاکمیت‌های منطقه مانند ایران با مردمانشان علیه رژیم صهیونیستی همگام شوند می‌توانند این رژیم را از انجام اقداماتش باز دارند.

در بخش ابتدایی این همایش نیز دانش‌فرد معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم وتحقیقات طی سخنانی با تسلیت به خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی روز گذشته هواپیمای ایران 140 به بیان اهداف برگزاری این همایش پرداخت و هدف از برگزاری این همایش را تجمع اندیشمندان و صاحب نظران درباره شأن و شئون انسانی، حقوق بشر، محکومیت جنایات جنگی، کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان، اعتراض به سکوت مجامع بین‌المللی، محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به مراکز علمی، درخواست از تمامی دانشگاه‌های جهان اسلام به منظور واکنش نشان دادن به اقدامات این رژیم، تقاضا برای در نظر گرفتن یک گذرگاه بین‌المللی برای رساندن غذا و دارو به اهالی غزه، حمایت از مقاومت اسلامی مردم فلسطین و آمادگی برای حمایت جدی و فعال از مردم فلسطین و ابراز همدردی با دانشگاهیان غزه عنوان کرد.

همچنین عباسپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در سخنانی با انتقاد از عملکرد سازمان ملل درباره غزه، گفت: حملاتی که رژیم صهیونیستی به غزه دارد بیشترین حملات به مراکز علمی و دانشگاهی بوده که به این واسطه می‌توان دریافت که این رژیم کاملا" با هدف و با استدلال این حملات را انجام می‌دهد.

وی افزود: در ابتدای سال مقام معظم رهبری طی سخنانی فرمودند که اقتدار ما ایرانی‌ها در تقویت عنصر اقتصادی، فرهنگی و علمی است و اگر ما می‌خواهیم مقتدر شویم باید به لحاظ علمی مقتدر شویم. رژیم صهیونیستی می‌خواهد به واسطه حمله به مراکز علمی مردم غزه را به بردگی بکشاند. این رژیم نمی‌خواهد پایه‌های علمی در بین جوانان غزه شکل بگیرد.

عباسپور ادامه داد: ما به جامعه دانشگاهی فلسطین و غزه اعلام می‌داریم که آماده‌ایم امکانات علمی و تخصصی که در ایران است را در اختیار آنها قرار دهیم و در همه سطوح فوق دکترا، دکترا و... آماده پذیرش اساتید و دانشجویان هستیم.

انتهای پیام

کد N438408

وبگردی