آفتاب

جنگ غزه و درخواست ارتش صهیونیستی برای بیشترین بودجه در تاریخ خود

جنگ غزه و درخواست ارتش صهیونیستی برای بیشترین بودجه در تاریخ خود

با وجود اینکه عملیات "صخره سخت" رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هنوز پایان نیافته است، اما ارتش رژیم صهیونیستی روزانه گزارش‌هایی به وزارت دارایی ارائه می‌دهد به این امید که اموال از دست داده را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، در سایه ادامه اختلافات پیرامون هزینه نظامی جنگ و تاثیر آن بر افزایش احتمالی بودجه ارتش، گفته شده است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خواهان بیشترین میزان بودجه در طول تاریخ رژیم صهیونیستی شده است که به 70 میلیارد شِکِل (حدود 20 میلیارد دلار) می‌رسد و این میزان 17 درصد از کل بودجه را تشکیل می‌دهد.

روزنامه اقتصادی "کلکلیست" رژیم صهیونیستی فاش کرد که وزارت جنگ خواهان افزایش 16 تا 18 میلیارد شکل (چهارونیم تا پنج میلیارد دلار) به بودجه وزارت دفاع برای سال‌های 2014 تا 2015 است.

پیشتر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خواهان این بود که بودجه این وزارتخانه در سال 2015 به حدود 52 میلیارد شکل برسد اما در حال حاضر خواهان 60 تا 62 میلیارد شکل است.

براساس برآوردهایی که در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی انجام شده است، هزینه درگیری‌ها در عملیات صخره سخت حدود پنج میلیارد شکل می‌رسد اما باید نیازهایی که در هنگام درگیری‌ها رخ می‌دهد به آن اضافه کرد که از جمله آن سلاح، آمادگی نیروها، آموزش و ابزارهای محافظت رهگیری است و تمامی این مسائل ظرف این روزها در وزارت جنگ مورد بررسی قرار گرفته است و حدود هشت میلیارد شکل دیگر هزینه به بار می‌آورد.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی ظرف این روزها راه‌های حمایت مالی از جنگ را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پیتر یائیر لاپید، وزیر دارایی اعلام کرده بود که وی درصدد افزایش بودجه نیست چرا که معتقد است اقتصاد رژیم صهیونیستی در اوضاع نابسامانی بوده و نیازمند محرک‌ها است.

پیشتر رهبر حزب مرتز نیز از ارتش رژیم صهیونیستی خواسته بود تا یک میلیارد شکل از ذخایر خود را استفاده کند.

انتهای پیام

کد N438337

وبگردی