آفتاب

کرمانشاه باید صاحب شهرک مشاغل مزاحم و آلاینده شود

کرمانشاه باید صاحب شهرک مشاغل مزاحم و آلاینده شود

‌مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان کرمانشاه معتقد است، کرمانشاه باید صاحب شهرک تخصصی مشاغل مزاحم و آلاینده شود.

مهندس تورج همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود مشاغل مزاحم و آلاینده متعدد در شهر کرمانشاه، گفت: حدود 14 نوع صنف و صنعت آلاینده و مزاحم وجود دارد که هریک به درجاتی برای محیط‌زیست مشکل ایجاد می‌کنند.

وی ادامه‌داد: برخی از این صنایع که آلودگی کمتری دارند می‌توانند در شهر باشند، اما برخی دیگر باید به حاشیه شهر منتقل شوند و حتی برخی از این اصناف و صنایع باید در خارج از شهر و شهرک‌های صنعتی ساماندهی شوند.

سنگ‌فروشی، آهن و ضایعات فروشی، تعمیرکار خودرو، پتروشیمی، برخی از واحدهای غذایی، میادین دام، میادین میوه و تره بار و ... از جمله صنایع و اصناف آلاینده و مزاحم هستند که این مسئول از آنها نام برد.

همتی با بیان اینکه بر اساس نقشه جامع شهری برای هر یک از این صنوف و صنایع جایگاه خاصی در نظر گرفته شده، تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر نسبت به انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده اقدام شود.

وی انتقال این مشاغل را وظیفه شهرداری و فرمانداری دانست و ادامه داد: محیط زیست در این بین تنها نقش نظارتی دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه شهر را یک موجود زنده و جاندار دانست که وجود مشاغل مزاحم و آلاینده سلامت آن را تهدید می‌کند.

همتی خاطرنشان کرد: مشاغل مزاحم از نظر آلودگی آب، هوا، خاک و گیاهان، مخاطرات برای انسان، آلودگی صوتی و ... سلامت شهر و محیط‌زیست را تهدید می‌کنند.

انتهای پیام

کد N438182

وبگردی