آفتاب

کلینتون:ایرانی ها نباید غنی سازی داشته باشند

کلینتون:ایرانی ها نباید غنی سازی داشته باشند

تهران-ایرنا- ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: ایران حق غنی سازی ندارد و اصلا نباید چنین برنامه ای داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نشریه ˈآتلانتیک ˈ، کلینتون در مصاحبه با ˈجفری گلدبرگˈ کارشناس مسائل سیاسی در مورد سیاست خارجی دولت ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا گفت: همواره از جمله افرادی بوده ام که معتقدند ایران به برنامه غنی سازی نیاز ندارد.

وی افزود: بر خلاف آنچه ایرانی ها ادعا می کنند مفهومی به عنوان حق غنی سازی وجود ندارد. این امر کاملا بی اساس است، می دانم که دیگر یکی از مقامات مسئول و در حاضر در میز مذاکرات نیستم، اما به نظرم مهم است که به همه مذاکره کنندگان این پیام را بفرستیم که محدودیت های مشخصی در مورد ایران وجود دارد.

کلینتون خاطرنشان کرد: ترجیح این است که ایران اصلا برنامه غنی سازی نداشته باشد، اما عقب نشینی احتمالی در این موضوع می تواند پذیرش غنی سازی محدود ایران باشد.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا همچنین در مورد مطالبات رژیم صهیونیستی یا کشورهای عربی متحد آمریکا در زمینه حذف کلی برنامه غنی سازی ایران و اینکه این دیدگاه غیرواقع بینانه نیست، گفت: این دیدگاه غیر واقع بینانه نیست و مهم است که آنها موقعیت را زیر نظر داشته باشند.

اروپام**9157
کد N438166

وبگردی