آفتاب

سیسی فردا عازم روسیه می‌شود

سیسی فردا عازم روسیه می‌شود

رئیس جمهوری مصر با هدف بحث و گفت‌وگو با همتای روسی خود در خصوص اوضاع منطقه و روابط میان دو کشور فردا (سه شنبه) به مسکو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ایهاب بدوی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور در سفری دو روزه فردا (سه شنبه) به روسیه می‌رود تا با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در شهر سوچی، دیدار کند.

به گفته ایهاب بدوی، قرار است دو طرف در خصوص آخرین تحولات اوضاع در خاورمیانه و در راس آن اوضاع در نوار غزه، لیبی، عراق، بحران سوریه و همچنین پیامدهای منفی آن بر اوضاع سیاسی و امنیتی مصر و لزوم حفظ وحدت منطقه‌ای و اهمیت رسیدن به حل و فصل بحران سوریه بحث و گفت‌وگو کنند.

همچنین قرار است دو طرف در خصوص تلاش‌های جامعه جهانی در زمینه مبارزه با تروریسم و تحکیم روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کنند.

از سوی دیگر، قرار است سیسی، پوتین را در جریان آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی در مصر و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بگذارد و در خصوص افزایش همکاری میان قاهره و مسکو در زمینه گردشگری و همکاری‌های فرهنگی و آموزشی با وی بحث و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N438128

وبگردی