آفتاب
واکنش به اظهارات پرنده طول

داوری: وزش باد در آخرین مرحله لیگ مد نظر نیست

داوری: وزش باد در آخرین مرحله لیگ مد نظر نیست

رئیس فدراسیون دو و میدانی با بیان اینکه اردویی در ورزشگاه آفتاب انقلاب نبوده که بخواهیم ورزشکاری را بیرون کنیم و بحث اسکان با باشگاه‌هاست گفت: در مرحله‌ آخر لیگ بدون در نظر گرفتن وزش باد رکورد ورزشکاران ثبت می‌شود.

افشین داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اتفاقات پیش آمده در حاشیه دومین مرحله لیگ دو‌و‌میدانی برای سبحان طاهرخانی ملی‌پوش پرش طول و همچنین ثبت نشدن رکوردش اظهار کرد: طاهرخانی از سوی تیم هیات استان قزوین به مسابقات آمده بود و این رقابت‌ها هم در سطح باشگاهی برگزار می‌شد. در نتیجه بحث اسکان ورزشکاران هم به عهده باشگاه مربوطه بوده است و تنها به دو و میدانی‌کارانی که تیمی در لیگ نداشتند مکانی را اختصاص داده بودیم.

وی گفت: طاهرخانی شب پیش از مسابقه در حالی که چند نفر به همراه او بوده‌اند به ورزشگاه آفتاب انقلاب آمد در حالی که ما به تمام باشگاه‌ها اعلام کرده بودیم که بحث اسکان ورزشکارانشان به عهده آنان است. ما اصلاً اردویی نداشتیم که بخواهیم او را بیرون کنیم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره بحث قبول نکردن رکورد ورودی بازی‌های آسیایی که طاهرخانی در این مرحله از لیگ به‌دست آورد گفت: در نظر گرفتن شرایط وزش باد برای همه دو و میدانی‌کاران وجود دارد. ما هنوز یک مرحله دیگر فرصت داریم و ورزشکاران می‌توانند در این مرحله شانس خود را برای کسب ورودی مسابقات امتحان کنند اما نمی‌توانستیم وزش باد را در رکورد طاهرخانی نادیده بگیریم البته در مرحله آخر لیگ که آخرین فرصت ورودی بازی‌های آسیایی است اگر شرایط باد هم وجود داشته باشد رکوردی را که ورزشکاران ثبت کنند پذیرفته خواهد شد چون دیگر فرصتی وجود ندارد.

داوری ادامه داد: این ورزشکار کم‌تجربگی کرده که به صورت احساسی صحبت کرده است. اگر بحث وزش باد در رکوردها مهم نبود بادسنجی را در کنار پیست مسابقات قرار نمی‌دادیم. در تمام مسابقات جهانی هم همین گونه است. سیستم بادسنج وزش باد را ثبت می‌کند و اصلاً نیازی نیست کسی کنار آن قرار گیرد.

رئیس فدراسیون دو و میدانی افزود: حتی زمانی که تابلوی ثبت رکورد مسابقه پرش طول دچار مشکل شد خود نیز برای رفع این موضوع به کنار زمین مسابقه رفتم چون می‌خواستیم همه چیز به صورت قانونی و درست انجام شود حتی زمانی که طاهرخانی رکورد 7 متر و 90 سانتی‌متر را زد از نزدیک شاهد این پرش بودم و زمانی که این ورزشکار گفت ورودی بازی‌های آسیایی را آوردم به دلیل وزش باد اعلام کردم که نمی‌دانم و به صورت قطعی نمی‌توانم این موضوع را بگویم.

وی در پاسخ به اینکه این ورزشکار اعلام کرده شما پاسخ تلفنش را نداده‌اید گفت: معمولاً در جلسه‌ای باشم و نتوانم تلفن کسی را جواب دهم به فرد تماس‌گیرنده پیامک می‌زنم. درباره این ورزشکار هم همین‌طور بود اما متأسفانه پیامکم به او نرسیده است.

انتهای پیام

کد N437925

وبگردی