آفتاب

روحانی مخالف پاکستان به تظاهرات اپوزیسیون می‌پیوندد

روحانی مخالف پاکستان به تظاهرات اپوزیسیون می‌پیوندد

روحانی مخالف پاکستانی اعلام کرده که حامیانش به جمع تظاهرات اعتراضی روز پنجشنبه که قرار است در اسلام آباد پایتخت برگزار شود، می‌پیوندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه همچنین طرفداران عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان در راهپیمایی اعتراضی اسلام آباد، پایتخت حاضر می‌شوند. طاهر القدری، روحانی مخالف دولت نواز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز روز یکشنبه اعلام کرد که طرفداران و حامیانش به جمع این تظاهرات اعتراضی می‌پیوندند.

این اظهارنظر از جانب القدری احتمالا باعث نگرانی حزب حاکم می‌شود، به طوری که برخی در دولت اسلام آباد مظنون به این مساله هستند که برخی در داخل ارتش از این تظاهرات پشتیبانی می‌کنند و به دنبال راهی برای تضعیف دولت غیرنظامی و مایوس کردن آن از انجام سیاست‌ها هستند.

این روحانی در خطابه تلویزیونی یکشنبه گفت: راهپیمایی انقلاب ما 14 اوت برگزار می‌شود و در موازات راهپیمایی آزادی عمران خان است. اگر مرا ترور کردند نگذارید نواز شریف و کابینه‌اش زنده بمانند.

پلیس پاکستان روز یکشنبه پرونده قتلی را علیه طاهر القدری و پس از آنکه سه افسر پلیس در جریان درگیری با حامیان وی کشته شدند، تدوین کرده است.

وزیر حقوق ایالت پنجاب گفت: طاهر القدری مسئول کشته شدن افسران پلیس و حامیان خودش است. پلیس علیه او پرونده تشکیل داده و طاهر القدری را یک تروریست می‌داند او به زودی دستگیر می‌شود.

سخنگوی طاهر القدری گفت: در جریان درگیری میان هواداران این روحانی مخالف دولت اسلام آباد با پلیس طی دو روز گذشته، هشت تن از طرفداران وی کشته و بیش از 100 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N437892

وبگردی