آفتاب
رئیس جمهور در جمع سفرا و نمایندگان کشورمان:

اراده این ملت تعامل با جهان است/ دیپلمات های ایران نباید در دنیا غافلگیر شوند

اراده این ملت تعامل با جهان است/ دیپلمات های ایران نباید در دنیا غافلگیر شوند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفرای ما دیده بانان خط مقدم هستند، گفت: نباید دیپلمات های ما در دنیا غافلگیر شوند، باید قبل از حادثه، حادثه را پیش بینی و به مرکز منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، رئیس جمهور درهمایش سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با اشاره به اینکه ما دلمان می خواهد با همه جهان و همه آنهایی که می خواهند با ما رفتار خوب داشته و مخاصمه نداشته باشند مسئله مان را حل کنیم، گفت: حتی با کسانی که سالیان دراز با آنها تنش داشتیم اگر در برابر حقوق ملت سر فرود آورند ما تنش را کم خواهیم کرد.

وی افزود: حتی می توانیم فراتر از این رفته و به روابط عادی دست پیدا کنیم، خط قرمز ما هیچ چیز جز منافع ملی ما نیست. آنجا که منافع ملی ما خدشه دار شود خط قرمز ماست و آنجا که منافع ملی ما تضمین شود خط سبز ماست.

روحانی با بیان اینکه شما دیده بانان ما در دنیا هستید، گفت: سفرای ما دیده بانان خط مقدم هستند، نباید دیپلمات های ما در دنیا غافلگیرشوند، باید قبل از حادثه، حادثه را پیش بینی کرده و به مرکز منتقل کنند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: مهم است که دیده بانان ما با چشم بصیر و بینا زوایای مختلف را دیده و تحلیل کنند و سپس به ما گزارش دهند و به دنیا نیز برسانند که اراده این ملت اعتدال و تعامل با جهان است.

وی گفت: دیده بانان ما باید با زبان دیپلماتیک به دنیا بگویند که از این فرصت و اراده ملت استفاده کنند.

روحانی با اشاره به اینکه ما دنبال برد- باخت نیستیم، گفت: یکی به من گفت طوری عمل کنید که بتوانید خوب کلاه به سر طرفتان بگذارید در حالیکه دوره این رفتارها گذشته است. به نظر می رسد برخی در داخل هنوز در 50 سال پیش زندگی می کنند.

رئیس جمهور افزود: برد- باخت ثابت نمی ماند آنکه می ماند و پایه ای برای حرکت بعد می شود برد- برد است.

وی با بیان اینکه در بحث هسته ای هم بنای ما برد- برد است، گفت: ما هیچ عجله ای در مسئله هسته ای نداریم اما در عین حال تاخیر را به نفع کسی نمی بینیم.

وی ادامه داد: دنیا بداند ما تحریم را ظالمانه می دانیم و مطمئن هستیم که پایه های تحریم شکسته است، تحریم به شرایط گذشته باز نخواهد گشت و با صراحت می گوییم با تحریم مقابله کردیم و مقابله می کنیم.

روحانی گفت: همین امروز هم که با کشورهای 1+5 در حال صحبت هستیم تحریم ها را می شکنیم، خودشان هم می دانند چگونه این کار را می کنیم چون تحریم را غلط و ظالمانه می دانیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برنامه های اقتصادی را به گونه ای تنظیم کرده ایم که از مشکلات عبور کنیم، گفت: شرایط منطقه ای و بین المللی به ما می گوید حل مسئله هسته ای تنها یک بحران تصنعی است، در دنیا یک بحران تصنعی درست کرده اند، ما مشکلی در بحث هسته ای نداریم.

وی افزود: الان می  گویند بعد از توافق هم خواهند گفت که ما موفق شدیم و جلوی ایران را گرفتیم تا نتواند بمب هسته ای درست کند اما آنها هم در 50 سال پیش هستند، یعنی این گونه نیست که فقط عده ای در داخل در 50 سال پیش زندگی می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز شبکه های اجتماعی و آگاهی های اجتماعی افزایش یافته است، گفت: چرا اسرائیل در افکار عمومی از نظر اخلاقی محکوم و رسوا شد، چون فضا  و دنیا فرق کرده است.

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل داخلی کشور تاکید کرد: به هیچ کس اجازه نمی دهیم بین قوا اختلاف بیندازد.

وی خاطرنشان کرد: ما یک ملت بزرگ، یکپارچه، دلیر، مسلمان و ایثارگر هستیم و ایستاده ایم و در میدان مذاکره هم البته با لبخند سخن می گوییم و انشاالله به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

این خبر تکمیل می شود.

 

 

 

کد N437735

وبگردی