آفتاب

فابیوس: در صورت درخواست شورای امنیت در عراق مداخله نظامی می‌کنیم

فابیوس: در صورت درخواست شورای امنیت در عراق مداخله نظامی می‌کنیم

وزیر خارجه فرانسه با رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار و تاکید کرد: اگر شورای امنیت از ما بخواهد به مداخله نظامی در عراق بپردازیم، پاریس برای مداخله نظامی اقدام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسلة، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل تاکید کرد که اگر شورای امنیت ما را به اتهام عملیات‌ نظامی در عراق مکلف کند، پاریس برای مداخله نظامی در عراق اقدام می‌کند.

وی گفت: ما به ارائه کمک‌رسانی‌های خود به اقلیم کردستان ادامه می‌دهیم و ظرف روزهای آتی اقدامات لازم را برای احداث پل هوایی جهت ارائه کمک‌رسانی‌ها به آوارگان در اقلیم کردستان اتخاذ می‌کنیم.

از سوی دیگر مسعود بارزانی در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: اقلیم کردستان به زودی در جنگ خود پیروز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقلیم کردستان با دولتی تروریستی و نه یک سازمان تروریستی می‌جنگند، گفت: ما از هم‌پیمانان و دوستان خود نخواستیم فرزندانشان را به عراق بفرستند تا کشته شوند.

بارزانی تاکید کرد: جنگ با ترورریسم مساله ماست و ما به خاطر این مساله می‌جنگیم اما ما برای مقابله با گروه داعش که پیشروی آن‌ها در شمال عراق موجب نگرانی بغداد و کشورهای غربی شده، نیاز به سلاح داریم.

انتهای پیام

کد N437681

وبگردی