آفتاب

مشروعیت نظام اسلامی در گرو تحقق خواسته های رهبری در جامعه است

مشروعیت نظام اسلامی در گرو تحقق خواسته های رهبری در جامعه است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام اسلامی و اهداف مندرج در قانون اساسی زمانی مشروع و قانون مند می شود که خواسته های رهبری نظام با شانی که در قانون اساسی دارد، در جامعه تحقق پیدا کند و اجرا شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن واعظی در نخستین نشست هم اندیشی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام اظهار داشت: اولین نکته در سیاست های کلی، تعریف این سیاست ها و جایگاه آنهاست که در حقیقت مجموعه جهت گیری ها، راهبردها و خواسته های کلان ولایت فقیه و رهبری نظام از قوای سه گانه، نهادها، نیروهای مسلح و نهادهای مردمی است.

وی با تأکید بر این نکته که نظام سیاسی ما بر همین اصل متکی است، ادامه داد: اگر خواسته های رهبری برآورده نشود چه تضمینی وجود دارد که ما جامعه اسلامی برقرار کنیم.

رییس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه مواردی را که می تواند در اجرای این سیاست ها و نظارت بر آنان کمک شایانی داشته باشد، داشتن نظام آمار واطلاعات علمی ، تقنین ، فرابخشی و کارشناسانه، رسمیت یافتن جایگاه نظارت کننده در قانون، همکاری قانون مند قوای سه گانه دانست.

واعظی افزود: در همین راستا چهار وظیفه در راستای نظارت قابل تصور است از جمله رعایت توازن در اجرای ماموریت ها، نظارت بر قوانین مصوب شده مجلس، نظارت بر آیین نامه قوانین و مقررات ها، نظارت بر لوایح و طرح های اختلافی.

وی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان عالی ترین جایگاه مستشاری باید حرف و عملش یکی باشد، گفت: نمی توان در عرصه اقتصادی حرف هایی زد در حالی که در عمل با فسادهای اقتصادی روبه رو باشیم و نتوانیم برای آن راه حل پیدا کنیم، پس باید سیاست های کلی به درستی اجرا شود تا مشروعیت نظام آسیب نبیند.​

سیام*9254** 1572
کد N437650

وبگردی