آفتاب
در پی تشدید اختلاف‌ها میان نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری؛

نیروهای امنیتی عراق در مناطق استراتژیک مستقر شدند

نیروهای امنیتی عراق در مناطق استراتژیک مستقر شدند

ین اتفاق پس از سخنرانی تلویزیونی نوری المالکی که وی طی آن فواد معصوم را متهم به تخطی از قانون اساسی کرده و گفته است که قصد دارد از وی به دلیل تعلل در معرفی رئیس‌بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان به عنوان نخست‌وزیر به دادگاه فدرال شکایت کند٬ رخ داد.

در پی تشدید اختلاف‌ها میان «نوری ‌المالکی» نخست‌وزیر و «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق، نیروهای نظامی و امنیتی در مناطق استراتژیک و حساس بغداد مستقر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ این اتفاق پس از سخنرانی تلویزیونی نوری المالکی که وی طی آن فواد معصوم را متهم به تخطی از قانون اساسی کرده و گفته است که قصد دارد از وی به دلیل تعلل در معرفی رئیس‌بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان به عنوان نخست‌وزیر به دادگاه فدرال شکایت کند٬ رخ داد.

قرار بود رئیس‌جمهوری عراق تا امروز – دوشنبه - رییس بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان را مامور تشکیل دولت جدید کند اما وی معرفی نخست‌وزیر را تا هشت روز دیگر به تاخیر انداخته است.

نوری المالکی که رهبر «ائتلاف دولت قانون» است٬ این ائتلاف را بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان می داند و گفته است که برای سومین بار برای کسب سمت نخست‌وزیری تلاش خواهد کرد.

در همین رابطه٬ نوری المالکی شنبه گذشته با «سلیم الجبوری» رئیس مجلس عراق نیز دیدار کرده بود.

 

کد N437534

وبگردی