آفتاب

سلسله حملات تروریستی به نزدیکان آیت الله سیستانی در عراق

سلسله حملات تروریستی به نزدیکان آیت الله سیستانی در عراق

بغداد - ایرنا - یک گروه تروریستی، در روزهای اخیر با سلسله حملاتی از طریق بمب گذاری و پرتاب نارنجک دست ساز، به خانه ها و دفاتر شخصیت های معتمد و نزدیک به آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق، آنان را هدف قرار داده اند.

به گزارش ایرنا، پلیس دیوانیه، شهری در 180 کیلومتری جنوب بغداد ، روز شنبه از دستگیری دستکم 6 متهم به بمب گذاری در مقابل خانه امام جماعت مسجد الرضا در مرکز شهر دیوانیه خبر داد.

به گفته سرتیپ عبدالجلیل، رییس پلیس دیوانیه، آنان با اقدام به بمب گذاری مقابل خانه شیخ تلکیف عباس از معتمدان آیت الله سیستانی در دیوانیه، وی را هدف قرار دادند که این انفجار تلفات جانی نداشت، اما خسارات مالی به خانه وی وارد کرد.

پلیس همچنین توانست یک بمب کار گذاشته شده در همان محل را خنثی کند.

همچنین روز یکشنبه نیز یک انفجار مقابل خانه شیخ احمد الحسناوی، از دیگر روحانیون معتمد آیت الله سیستانی، خساراتی ببار آورد که در این حمله نیز به کسی آسیبی نرسید.

پلیس گفت که عامل یا عاملان بمب گذاری پیش از رسیدن نیروهای امنیتی و محاصره منطقه، از محل گریخته بودند.

سایت اینترنتی روزنامه المدی، در گزارشی در این خصوص، عاملان این حملات را پیروان یک روحانی به نام شیخ محمود الصرخی معرفی کرده است که طرفداران وی، همزمان با شروع حملات داعش در شمال عراق، در شهر مقدس کربلا آشوب بپا کردند که در جریان آن تعدادی از شهروندان کشته و زخمی شدند.

هواداران محمود الصرخی که خود را با عنوان آیت الله و مرجع تقلید معرفی می کنند، طی 2 سال گذشته دهها مرکز، دفتر و حسینیه وابسته به آیت الله سیستانی را مورد حمله قرار داده و به آتش کشیده اند.

برخی گزارش های منتشره از سوی مقامات امنیتی عراق می گوید: او با محافلی در عربستان (احتمالا سازمان امنیت) ارتباط داشته و از اعضای حزب بعث در زمان حکومت صدام حسین بشمار می رفت. وی همچنین مدعی ارتباط با امام زمان (عج) نیز شده است.

خاورم*1*1770** 1597
کد N437523

وبگردی