آفتاب
به همراه تصویر/

آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری ترکیه/ اردوغان با 56 درصد پیش است

آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری ترکیه/ اردوغان با 56 درصد پیش است

اعلام نتایج اولیه شمارش آرا در حوزه های رای گیری ترکیه از پیش بودن "رجب طیب اردوغان" نسبت به دو نامزد دیگر دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های ترکیه، با پایان مهلت قانونی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه کار شمارش آرا آغاز شده است. نتایج اولیه که با شمارش بیش از 40 درصد آرا در بیشتر حوزه های رای گیری اعلام شده نشان می دهد "رجب طیب اردوغان" نامزد حزب حاکم در این انتخابات با کسب 56.6 درصد آرا رتبه نخست را از آن خود کرده است.

در پی شمارش حدود 50 درصد آرای صندوق های داخلی و بیش از 4 درصد آرای صندوق های خارجی نتایج زیر اعلام شده است: در نقشه زیر بیشتر رای دهندگان درمناطقی که به رنگ زرد نشان داده شده به اردوغان رای داده اند و وی صاحب اکثریت دراین مناطق است.

همچنین "اکمل الدین احسان اوغلو" نامزد اپوزیسیون در انتخابات، 35.6 درصد آرا را از آن خود کرده و رتبه دوم را به دست آورده است. در نقشه مذکور مناطقی که به رنگ قرمز نشان داده شده بیشترین رای را به احسان اوغلو داده اند. این مناطق بیشتر مربوط به غرب و جنوب ترکیه می شود.

در همین حال "صلاح الدین دمیرتاش" با 8.3 درصد آرا در رتبه سوم جای گرفته است. مناطقی که به رنگ سبز نشان داده شده آرای دمیرتاش را نشان می دهد که بیشتر حوزه های مناطق جنوب شرقی را شامل می شود.

کد N437351

وبگردی