آفتاب

جزئیات توافق ارتش با دولت پاکستان/ رد پیشنهاد مذاکره با شریف از سوی عمران خان

جزئیات توافق ارتش با دولت پاکستان/ رد پیشنهاد مذاکره با شریف از سوی عمران خان

جزئیات توافق ارتش با دولت پاکستان در کنفرانس امنیت ملی و رد پیشنهاد مذاکره با نواز شریف از سوی عمران خان از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن با اشاره به توافق مشروط ارتش با دولت پاکستان گزارش داد که اعضای شرکت کننده در کنفرانس امنیت ملی متعهد به حمایت از نظامیان و تامین مالی عملیات علیه شبه نظامیان در وزیرستان و افزایش بودجه دفاعی کشور در صورت عدم کودتای ارتش شدند.

نمایندگان تمام احزاب سیاسی پاکستان در بیانیه ای حمایت خود را از عملیات ارتش با هدف تقویت دموکراسی در این کشور و جلوگیری از بی نظمی و هرج و مرج در کشور اعلام کردند.

نشست امنیتی مقامات پاکستان در اسلام آباد با حضور راحیل شریف رئیس ستاد کل ارتش، زهیر الاسلام رئیس سرویس اطلاعاتی و نواز شریف نخست وزیر پاکستان و همچنین رهبران پارلمانی از جمله اسفندیار والی رهبر حزب ملی عوامی، سید خورشید شاه رهبر اپوزیسیون در مجلس و مولانا فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام شاخه فضل و پرویز ختاک سروزیر ایالت خیبرپختونخوا و شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست بررسی دستاوردهای عملیات در وزیرستان شمالی و اهداف آینده آن، وضعیت امنیت داخلی و تحصن ها علیه دولت پاکستان بود.

این کنفرانس در حالی برگزار شد که دولت حزب مسلم لیک شاخه نواز شریف با اقدامات ضد دولتی حزب تحریک انصاف و حزب نحریک عوامی در لاهور و اسلام آباد مواجه شده است.

خبر دیگر اینکه حیق عباسی نماینده حزب تحریک عوامی ضمن ابراز نگرانی درباره طرح دولت برای بازداشت طاهرالقادری از استقرار کماندوهای ویژه با هلی کوپتر در محل اقامت القادری برای دستگیری وی خبر داد.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان نیز ضمن رد پیشنهاد مذاکره با نواز شریف، مذاکرات با دولت درباره موضوعات مختلف از جمله بازشماری آرا در 10 حوزه انتخاباتی را تنها پس از برگزاری راهپیمایی 14 آگوست (23 مرداد) میسر خواند و گفت نواز شریف در کنفرانس امنیت ملی که روز شنبه برگزار شد، به دنبال دستیابی به اهداف سیاسی بود.

وی با اشاره به تلاشهای ناکام دولت پاکستان برای خفه کردن دموکراسی و بهره‌ برداری از موضوع امنیت ملی برای اهداف سیاسی تحریم این کنفرانس از سوی حزب تحریک انصاف را کاملا درست خواند.

عمران خان در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه کمیته مرکزی حزب تحریک انصاف در امروز یکشنبه از افشای نام افرادی خبر داد که در انتخابات 2013 تقلب کردند.

کد N436980

وبگردی