آفتاب

مروری بر تازه ترین تحولات غزه

مروری بر تازه ترین تحولات غزه

تهران- ایرنا - تغییر موازنه قوا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی و نگرانی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از حضور صلح بانان بین المللی در غزه، از مهم ترین اخبار سرزمین های اشغالی در روز یکشنبه به شمار می رود.

*مقام فلسطینی: احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش بس اندک است

یک مقام بلند پایه فلسطینی امروز اعلام کرد که احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش بس در قاهره بسیار اندک است.

به گزارش منابع خبری خارجی، ˈعزت الرشقˈ از مقام های ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و عضو هیات فلسطینی که به دعوت مصر برای شرکت در گفت و گوهای مربوط به تمدید آتش بس غزه در قاهره حضور دارد از احتمال بازگشت هیات مذاکره کننده برای مشاوره با رهبران فلسطینی خبر داد.

در حالی که قرار بود مذاکرات مربوط به آتش بس جدید در غزه امروز پس از ورود هیات اسراییلی به قاهره از سر گرفته شود، مذاکره کنندگان فلسطینی هشدار داده اند که اگر طرف مقابل در گفت و گوهای غیرمستقیم آتش بس حاضر نشوند، قاهره را ترک خواهند کرد.



**حماس از تغییر موازنه قوا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی خبر داد

ˈاسامه حمدانˈ مسوول روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ با اشاره به تغییر موازنه قوا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی، گفت: مقاومت در نبرد آتی برای جنگیدن با نیروهای دشمن صهیونیست به سوی آن ها عبور خواهد کرد.

مقام حماس با تاکید بر اینکه مقاومت تنها راه آزادسازی بیت المقدس است، افزود: جنبش حماس نوارهای ویدیویی در اختیار دارد که عامل رسوایی ارتش اسراییل به شمار می رود؛ در این نوارها تلفات ارتش رژیم صهیونیستی و ضعف نیروهایش در برابر ایستادگی رزمندگان مقاومت به تصویر کشیده شده است.



**نگرانی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره حضور صلح بانان بین المللی در غزه

روزنامه ˈجروزالم پستˈ چاپ فلسطین اشغالی با انتشار سند 7 برگی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، نگرانی این وزارتخانه را از موافقت با حضور صلح بانان در غزه را پس از برقراری آتش بس فاش کرد.

به گزارش این روزنامه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این سند طرح هایی را نیز به عنوان جایگزین حضور صلح بانان بین المللی در نوار غزه پس از برقراری آتش بس ارائه کرده است.

فلسطینیان طرح حضور نیروهای چند ملیتی در کرانه باختری و عقب نشینی نیروهای صهیونیست از این منطقه را ارایه کرده بودند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین درباره چرایی مخالفت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با استقرار نیروهای بین المللی در نوار غزه و احتمال اقتضای حضور نیروی مشابه در کرانه باختری نوشته است.



**رژیم صهیونیستی پس از پایان آتش بس موقت 99 منزل را در غزه ویران کرد

بنا به اظهارات ˈرامی عبدهˈ مدیر دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه، رژیم صهیونیستی در اولین روز پس از پایان مدت آتش بس 72 ساعته میان گروه های فلسطینی و اسراییل که صبح جمعه خاتمه یافت، 99 منزل را در غزه ویران کرد.



**حمایت مردم دنیا از غزه ادامه دارد

مردم ، نهادهای بین المللی و شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای اروپایی نسبت به ادامه حمله رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و روز شنبه با برپایی تظاهرات و تجمعات از مردم غزه حمایت کرده اند.

ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا و ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس روز شنبه خواستار ترک مخاصمه فوری در غزه شدند و بر برقراری آتش بس دائم تاکید کردند.

وزیران امور خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان با صدور بیانیه ای از آن چه بازگشت دوباره خشونت و کشتار مردم بی دفاع در غزه به خاطر بی توجهی به آتش بس، خوانده شده است، به شدت ابراز نگرانی کردند.

ده ها نفر از مردم مسکو با اجتماع در برابر ساختمان سفارت فلسطین در روسیه حمایت خود را از ساکنان غزه در برابر جنایت نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

شهر ˈبرلینˈ پایتخت آلمان بعد از ظهر شنبه شاهد یکی از بی سابقه ترین راهپیمایی های اعتراضی در چند سال گذشته بود که طی آن هزاران نفر از مردم این شهر با سردادن شعار ˈاسرائیل کودک کشˈ، جنایات نظامیان صهیونیست در غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی را محکوم کردند.

نزدیک به 5 هزار نفر در ˈسانتیاگوˈ پایتخت شیلی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و از دولتمردان کشورشان خواستند که تمامی روابط با این رژیم را قطع کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه بر اساس مستندات خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی تجاوز نظامی زمینی اخیر به نوار غزه، از فلسطینی ها به ویژه کودکان و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

ده ها هزار نفر از شهروندان آفریقای جنوبی در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه راهپیمایی کردند.

صدها نفر از شهروندان پایتخت مالزی امروز در گردهمایی همبستگی با مردم غزه در بوستان ˈتی تی وانگساˈ بار دیگر خشم خود را نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین نشان دادند و خواستار تحریم کالای ساخت شرکت های وابسته به این رژیم شدند.

شهر تل آویو صحنه تظاهرات ده ها نفردراعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی در غزه بود.

در تهاجم گسترده صهیونیست ها به نوار غزه حدود 2 هزار فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی و آواره شده اند.

خاورم**7074**1010
کد N436962

وبگردی