آفتاب

رژیم صهیونیستی گذرگاه تجاری کرم ابوسالم در غزه را بست

رژیم صهیونیستی گذرگاه تجاری کرم ابوسالم در غزه را بست

تهران - ایرنا - مقامات رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به بهانه شلیک خمپاره از غزه، گذرگاه تجاری ˈکرم ابو سالمˈ در نوار غزه را بسته اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری ˈفلسطین الیومˈ، منابع رژیم صهیونیستی مدعی شلیک دو خمپاره در صبح امروز از نوار غزه به حومه گذرگاه کرم ابو سالم شدند و با این بهانه تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کردند.

گذرگاه یاد شده تنها معبری است که رژیم صهیونیستی اجازه عبور کالا، سوخت و کمک های بشردوستانه از آن را برای اهالی نوار غزه می داد و قرار بود 230 دستگاه کامیون حامل این کمک ها از این گذرگاه عبور و راهی غزه شود.

غزه از طریق هفت گذرگاه با جهان خارج ارتباط دارد که شش گذرگاه آن تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و تنها گذرگاه خارج از کنترل این رژیم، ˈرفحˈ است که در مرزهای فلسطین و مصر قرار دارد و دولت قاهره نیز گاه و بیگاه آن را به دلایل امنیتی می بندد.

نوار غزه از سال 2007 تحت محاصره قرار دارد، وضعیتی که باعث کاهش استانداردهای زندگی، افزایش بی سابقه بیکاری و فقر در این منطقه شده است.

رژیم نژادپرست صهیونیستی حقوق اساسی نزدیک به یک میلیون و 700 هزار فلسطینی ساکن غزه را نادیده گرفته و آنان را از آزادی تردد، برخورداری از شغل با دستمزد مناسب و همچنین بهره مندی از امکانات بهداشتی و آموزشی لازم محروم کرده است.

صهیونیست ها از هفتم ژوئیه در عملیاتی موسوم به ˈصخره سختˈ، دست به حملات گسترده ای علیه ساکنان نوار غزه زده است و بر اساس اعلام ˈاشرف القدرهˈ سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، تاکنون 1913 غیرنظامی فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.

رسانام ** 1453**1651
کد N436611

وبگردی