آفتاب

ائتلاف دولت قانون: ویژگی‌های مالکی را در کاندیداهای جانشینی وی نیافتیم

ائتلاف دولت قانون: ویژگی‌های مالکی را در کاندیداهای جانشینی وی نیافتیم

ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: گزینه‌هایی برای جانشینی نوری مالکی جهت تصدی پست نخست‌وزیری عراق را مورد بررسی قرار دادیم، اما گزینه‌ای را که ویژگی‌های مالکی را داشته باشد، نیافتیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "هیثم الجبوری"، یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق اظهار کرد که این ائتلاف گزینه‌ها برای جانشینی نوری مالکی جهت کاندیداتوری تصدی پست نخست‌وزیری را مورد بررسی قرار داد و نظرات مختلفی در این خصوص ارائه شد و مذاکرات و گفتگوهایی در این باره صورت گرفت.

الجبوری با بیان اینکه ائتلاف دولت قانون، بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق است، عنوان داشت: اسامی پنج تن از اعضای ائتلاف اتحاد ملی و ائتلاف دولت قانون برای جانشینی نوری مالکی ارائه شد، اما بعد از این که این افراد با مالکی و تجارب وی مورد مقایسه قرار گرفتند، ما توانایی‌ها و ویژگی‌های نوری مالکی را در هیچ یک از این گزینه‌ها نیافتیم.

پیشتر "مازن المازنی"، نماینده فراکسیون الاحرار، وابسته به جریان صدر عراق اعلام کرده بود که رهبران ائتلاف اتحاد ملی به منظور انتخاب نامزد نخست‌وزیری عراق نشستی را برگزار خواهند کرد.

وی اعلام کرد که ابراهیم الجعفری، رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق شانس بیشتری برای تصدی پست نخست‌وزیری دارد.

اختلافات همچنان در ائتلاف اتحاد ملی برای انتخاب نخست‌وزیر دولت آتی ادامه دارد و ائتلاف دولت قانون سعی دارد که نوری مالکی تصدی این پست را بر عهده بگیرد، اما فراکسیون‌های دیگر ائتلاف اتحاد ملی از جمله الاحرار و المواطن با نامزدی مالکی برای تصدی این پست مخالف هستند، علاوه بر این، فراکسیون‌های دیگری که خارج از ائتلاف اتحاد ملی هستند، همچنان قاطعانه با تصدی پست نخست‌وزیری از سوی وی مخالفت هستند.

انتهای پیام

کد N436572

وبگردی