آفتاب

درگیری مردم و نیروهای امنیتی با طالبان در غور/ تلفات سنگین طالبان در ننگرهار و هلمند

درگیری مردم و نیروهای امنیتی با طالبان در غور/ تلفات سنگین طالبان در ننگرهار و هلمند

درگیری مردم و نیروهای امنیتی با طالبان در غور، تلفات سنگین طالبان در ننگرهار و هلمند و افزایش ناامنی ها در قندوز از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان از درگیری مردم و نیروهای امنیتی با شورشیان طالبان در غور و کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن شش فرد دیگر خبر دادند.

در همین رابطه عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور اعلام کرد که درگیری‌ ها زمانی شروع شد که طالبان به چند ایست بازرسی پلیس حمله کرده که با واکنش مردم و دولت مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه نبرد علیه طالبان همچنان ادامه دارد، افزود که به نیروهای امنیتی و مردم هیچ آسیبی وارد نشده است، این درحالیست که سرکردگان طالبان طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

وزارت کشور افغانستان همچنین با اشاره به تلفات سنگین طالبان در ننگرهار و هلمند اعلام کرد که در جریان این عملیات در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰ عضو طالبان کشته و زخمی شدند و چند تن از فرماندهان محلی شبه نظامیان دستگیر شدند.

در جریان این عملیات در ولایات ننگرهار، زابل، لوگر، هلمند، بدخشان، فراه و ارزگان، ملا عبدالله مشهور به شاد گل، حیات الله و خیاط الله فرماندهان محلی این گروه کشته، ۵۶ شورشی زخمی و ۱۲ فرد دیگر از جمله ملا خدای رحیم، ملا عبدالبصیر و اجمل قوماندان محلی این گروه بازداشت شدند.

در این عملیات ها مقداری جنگ افزار سبک و سنگین کشف و ضبط و ۴۴۲ حلقه مین نیز توسط نیروهای امنیتی کشور کشف و خنثی شد. نیروهای پلیس ملی همچنین هشت حلقه مین را از ولایت های تخار و میدان وردک کشف و خنثی کردند.

خبر دیگر اینکه "عبدالقدیر حسین خیل" رئیس شورای ولایتی قندوز ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش ناامنی ها در مرکز و برخی از شهرهای این ولایت گفت وضعیت در ولایت قندوز روز به روز به طرف ناامنی و نابسامانی پیش می‌ رود و تشویش‌ ها و نگرانی ها در بین مردم بیشتر می‌ شود.

حسین خیل افزود که افزایش ناامنی منجر به افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی در بین مردم شده است و مردم در سردرگمی و بلاتکلیفی به خاطر طولانی شدن پروسه انتخابات به سر می‌ برند.

به گفته وی، حضور و فعالیت پررنگ افراد مسلح غیر مسئول در نقاط مختلف این ولایت نگران کننده است و این افراد در ایجاد ناامنی ها دراین ولایت دست دارند.

رئیس شورای ولایتی قندوز ابراز امیدواری کرد که جنجال‌ های انتخاباتی هرچه سریعتر با نتیجه ای مطلوب به پایان برسد و نیروهای امنیتی نیز برای حفظ جان و مال مردم این ولایت بر تلاشهای خود بیفزایند.

این اظهارات درحالیست که سید سرور حسینی سخنگوی پلیس قندوز گفت که نیروهای امنیتی افغان آمادگی های کامل خود را برای تامین امنیت دارند.

کد N436568

وبگردی