آفتاب

تجمع اعتراضی به قتل نوجوان سیاهپوست توسط پلیس آمریکا

تجمع اعتراضی به قتل نوجوان سیاهپوست توسط پلیس آمریکا

تهران- ایرنا- کشته شدن یک نوجوان سیاهپوست آمریکایی در شامگاه شنبه توسط نیروی پلیس این کشور در ایالت میسوری، صدها معترض به این اقدام را به خیابان های نزدیک محل سکونت وی کشاند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از شهر فرگوسن ایالت ˈمیسوریˈ آمریکا، در پی کشته شدن ˈمایکل براونˈ نوجوان 18 ساله سیاهپوست آمریکایی که عصر روز گذشته حوالی منزل مسکونی اش به دلیل تیراندازی نیروی پلیس جان باخت، معترضان در محل تجمع کرده و فریاد ˈپلیس قاتلˈ سر دادند.

در حالیکه شمار قابل توجهی از معترضان نزدیک محل سکونت براون تجمع کرده بودند، خودروهای پلیس تا بامداد شنبه در محل حضور داشتند. تنش ها در لحظات اولیه گردهم آمدن معترضان به حدی بود که بیش از یک صد خودروی پلیس و 60 واحد برای آرام کردن اوضاع در محل حاضر شدند.

سخنگوی اداره پلیس شهر ˈسنت لوئیسˈ که فرگوسن از توابع آن به شمار می رود تایید کرد یک افسر پلیس این شهر براون را کشته است. این سخنگو دلیلی برای تیراندازی به سوی براون ارائه نداد.

ˈجان گاسکینˈ مسئول انجمن ملی ارتقای موقعیت رنگین پوستان در شهرستان سنت لوئیس گفت اداره پلیس فدرال آمریکا باید این موضوع را بررسی کند. وی با اشاره به کشته شدن ˈتراوین مارتینˈ نوجوان 17 ساله سیاهپوست آمریکایی در سال 2012 خواستار بررسی دقیق تر این حادثه شد.

وی گفت: انجمن ملی ارتقای موقعیت رنگین پوستان عمیقا از اخبار کشته شدن مارتین، یک جوان دیگر در نیویورک و دیگر جوانان سیاهپوستی که توسط پلیس کشته شده اند، نگران است.

اروپام**9157**1485** 1337
کد N436450

وبگردی