آفتاب
ابوترابی‌فرد :

مجلس هفته آینده نماینده عضو هیات نظارت بر مطبوعات را انتخاب می کند

مجلس هفته آینده نماینده عضو هیات نظارت بر مطبوعات را انتخاب می کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مساله انتخابات عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه هیات رئیسه بررسی خواهد شد و برگزاری این انتخابات هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با اشاره به برگزاری دو انتخابات امروز در صحن علنی مجلس برای انتخاب اعضای ناظر از سوی مجلس در شورای عالی پول و اعتبار و شورای نظارت بر سفرها و ماموریت‌های غیرثابت کارکنان، گفت: این انتخابات در حالی برگزار شد که از کمیسیون‌های مربوط یک نفر معرفی و نمایندگان به رای خود را یک نفر را انتخاب کردند.

وی با بیان  این که این مساله در مورد انتخاب عضو نظارت بر مطبوعات انجام نشد، گفت: در نامه‌ای که آقای مظفر معاونت نظارت بر مجلس شورای اسلامی به کمیسیون فرهنگی و خطاب به آقای سالک نوشتند آمده است که دو نفر را برای انتخاب عضو ناظر بر مطبوعات معرفی کنید تا از بین آنها یک نفر انتخاب شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای انتخاب عضو ناظر بر مطبوعات نیز دو نفر از سوی  کمیسیون فرهنگی معرفی شد اما اجازه ندادند که انتخابات آن همچون انتخابات امروز برگزار شود، تقاضا می کنم که هیات رئیسه با همین ترتیب قانونی انتخابات عضو ناظر بر مطبوعات را برگزار کند.

به گزارش مهر، محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست این جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر  گفت: از آنجا که تعدادی از همکاران نسبت به کمیسیون فرهنگی نقد داشتند رئیس جلسه موضوع را قابل بررسی در هیات رئیسه مجلس تشخیص دادند و برای آن استدلال هم آوردند.

وی افزود: این موضوع حتماً در جلسه هیات رئیسه مجلس بررسی خواهد شد و هفته آینده این انتخابات در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

 

کد N436285

وبگردی